Francesc Mauri, home del temps a TV3 i Catalunya Ràdio, ve avui a Lloret de Mar. L'ajuntament l'ha convidat per oferir una xerrada sobre canvi climàtic i meteorologia.
A més d'explicar els canvis del temps, Francesc Mauri ens donarà consells perquè cadascun de nosaltres des de casa fem la nostra petita contribució per frenar el canvi climàtic. Unes aportacions que, segons l'expert en meteorologia, són “ben senzilles”. Per exemple, reciclar les deixalles, utilitzar energies renovables i desplaçar-se a peu o en bicicleta enlloc de fer-ho en cotxe.
Uns consells que han de servir per a frenar l'escalfament global del planeta, un canvi que està tenint efectes nefastos en el nostre entorn natural i animal. Francesc Mauri explica que “es nota sobretot en una variabilitat més alta del temps, del clima, en l’escalfament del planeta i en la variació de les pluges”, i afegeix que això “afecta la societat”.
Segons Francesc Mauri, el clima sempre ha anat variant, però de forma natural. Ara en canvi ho fa més ràpid i a causa del component humà. Argumenta que és “una influència a evitar”. Explica, a més, que “els països més avançats d’Europa gasten menys energia, en canvi l’Estat espanyol és un dels únics països occidentals que més ha crescut en PIB i també en consum energètic”.
Francesc Mauri serà avui dimarts a la vila, a partir de les 20 hores, a la sala d'actes de l'ajuntament. La seva xerrada forma part de les jornades Lloret Natura, que tenen com a finalitat descobrir l'entorn natural i cultural del municipi.
