L'ajuntament de Lloret de Mar ha incrementat en un milió i mig d'euros el pressupost per a construir l'edifici sociocultural de la plaça Pere Torrent. Una decisió que afegeix polèmica a un projecte, que acumula un any de retard, segons fonts municipals. El cost actual puja, ara mateix, 10 milions d'euros.
La modificació del contracte es va aprovar en el darrer plenari, amb la majoria de l'oposició en contra. Només el Grup Independent de Lloret es va abstenir. Socialistes, republicans i Iniciativa critiquen que l'empresa, que va guanyar el concurs precisament per presentar un pressupost més ajustat que les altres, ara ha demanat més diners.
Segons l'equip de govern, des que van començar les obres, Acciona (la concessionària) ha trobat una sèrie d'entrebancs que no tenen relació directa amb el projecte i per això ha tirat endavant l'increment del pressupost. Una modificació que permetrà, entre altres aspectes, cobrir el tractament de les aigües subterrànies i treure lloses de l'edifici antic de la plaça Pere Torrent.
El portaveu de CiU, Josep Valls, argumenta que per a ells “el més important és la seguretat” i afegeix que l’oposició només vol desgastar.
El projecte de l'edifici sociocultural de la plaça Pere Torrent està construït en un 30%. S'ha superat la cota zero. Per tant, a partir d'ara, s'ha de començar a visualitzar com serà l'equipament, que acollirà la biblioteca, el casal del jubilat, l'escola d'adults, aules de formació i la ludoteca.
