Ingressen els primers pacients lleus de coronavirus de La Selva i Maresme a un hotel de Calella

Provenen dels hospitals comarcals i dels CAP del territori.

L'hotel Oasis Park de Calella

Imma Morató
Ingressen els primers pacients lleus de coronavirus de La Selva i Maresme a un hotel de Calella

00:00



La Corporació de Salut del Maresme i La Selva va començar, el passat divendres, a ingressar a l’hotel Oasis Park de Calella els primers pacients lleus amb coronavirus. Provenen de l’hospital comarcal de Blanes i del Sant Jaume de Calella. S’hi poden acollir els pacients d’atenció primària del territori que ho necessitin, des de Canet fins a Tossa de Mar. Per tant, també els de Lloret de Mar.

D’aquesta manera, es podrà alleugerir la càrrega assistencial dels centres hospitalaris. El recurs es destina a dues tipologies de pacients. D’una banda, els que tenen un estat lleu i estan finalitzant el tractament però que tenen dificultats per tornar al seu entorn. I d’altra banda, les persones amb simptomatologia lleu que no estan ingressades però que «no tenen garantit l’aïllament en bones condicions», tal com ha explicat Imma Morató, directora d’Atenció Primària de la Corporació.

A l’hotel s’han adequat un total de tres plantes, amb quinze llits cadascuna. De moment, només s’ha obert la primera i es valorarà obrir la resta, segons les necessitats de cada moment.

Les persones ingressades compten amb el seguiment assistencial d’un professional de Medicina de Família, una infermera i una auxiliar d’infermeria. A més, també hi ha personal administratiu que coordina els serveis.

L’oci nocturn podrà tornar a obrir la nit de dijous a divendres

Des de la Fecasarm lamenten que el sector haurà de fer una feina de reeducació, després que els últims mesos s'hagin incrementat les festes il·legals.

Ja no s’hauran de fer tests d’antígens a tot l’alumnat quan hi hagi un positiu

Tot i així, encara es manté l’obligació de confinar els grups bombolla quan hi hagi cinc casos o més, i caldrà seguir duent mascareta.

Els restauradors celebren que s’aixequin la majoria de restriccions per al sector aquest divendres

Entre altres coses, a partir de la propera mitjanit ja no s'haurà de presentar el passaport covid, es recuperar els horaris habituals i els grups no estaran limitats a deu persones.

Roser Anglès: «A Lloret, hi ha al voltant de 700-900 casos nous cada setmana»

Des de la Corporació de Salut del Maresme i la Selva demanen paciència als usuaris davant la gran quantitat de mesures estrictes que s’estan prenent aquestes setmanes als centres d’atenció primària i als hospitals.