El marquès de Roviralta, propietari i impulsor dels jardins de Santa Clotilde de Lloret de Mar, va ser a més un destacat mecenes d’art.
Durant la seva vida, va reunir una col·lecció de pintura de primer ordre, a més de dibuixos, ceràmica, miniatures navals i sonalls amb motius marítims.

De totes les adquisicions que va anar reunint Roviralta, hi ha obres de pintors de primer ordre com Ramon Casas, Isidre Nonell o Lluís Borrassà.
La col·lecció, amb peces de diferents èpoques i procedències, la va repartir entre la casa de Lloret de Mar i la que tenia a Barcelona. Ara es troba en mans de particulars d’arreu del món.
Tot plegat és el que recull la doctora en Història de l’Art, Sara Vila, en un dels articles publicats en el butlletí ‘Sesmond’, de l’Arxiu Municipal, presentat la setmana passada a Lloret.
Sara Vila assenyala que “el que va fer singular aquesta col·lecció són les peces de l’àmbit marítim, era un apassionat del mar i es nota, amb miniatures navals dels segles XVII i XIX, de procedència internacional”.

El butlletí ‘Sesmond’ compta amb una desena d’articles, com el divorci per violència masclista al Lloret del segle XIX, el pintor Ramon Noé i la seva obra a l’església parroquial de Lloret, el projecte de ‘La Maleta’ o el centenari de l’òpera Marina.