La Plataforma per la Pau de Lloret demana a l’Ajuntament que reclami a tots els estats, entre ells l’espanyol, que es comprometin amb el desarmament nuclear arreu del món. La manifestació coincideix amb el 70è aniversari del llançament de les bombes atòmiques sobre Hiroshima i Nagasaki, que van provocar la mort de més de 200.000 persones, nombrosos ferits i afectats i la pràctica destrucció d’ambdues ciutats japoneses.
Ioia Ramos, membre de la Plataforma per la Pau de Lloret, apunta que és important que tothom doni suport a les iniciatives contra les armes nuclears. L’entitat ha presentat un text al Consistori que es posarà sobre la taula al ple de dilluns i espera que rebi el suport de tots els partits.
Però la Plataforma també busca la implicació de tota la ciutadania. En aquest sentit, se suma a una ca00mpanya impulsada per Fundipau. La iniciativa consisteix en fer-se una fotografia amb un cartell que digui Mai més Hiroshima i Nagasaki. Maria Carme Bernat, també membre de l’entitat lloretenca, ha explicat que la campanya es durà a terme entre el 6 i el 9 d’agost.
La Plataforma per la Pau remarca que les armes nuclears són una seriosa amenaça per a la Humanitat, ja que en l’actualitat es calcula que hi ha actives gairebé 16.000 armes de destrucció arreu del món. Maria Carme Bernat ha instat a tothom a col•laborar amb la campanya popular i ha afegit que, si algú és fora del 6 al 9 d’agost, ja pot fer arribar la seva fotografia a la Plataforma, que s’encarregarà de penjar-la a la pàgina web de Fundipau. A més a més, la Plataforma serà a la plaça de l’església dijous 6 d’agost a la tarda, de sis a nou, per fer difusió de la campanya i explicar-ne tots els detalls. Bernat també demana a tothom que utilitzi la fotografia per posar al mur del Facebook.