L’Ajuntament de Lloret ha adquirit recentment un nou espai com a nou Centre Cívic del barri del Molí. L’edifici que fins ara feia aquesta funció (ubicat al carrer Doctor Roig i Raventós) es destinarà a magatzem de Patrimoni Cultural, des que fa va quedar tancat per la pandèmia i ja va adquirir aquests usos.

La regidora de Participació Ciutadana, Lara Torres, explica que “es feia necessari i imprescindible substituir-lo per un altre espai que permeti els usos d’un equipament que compti amb unes característiques que permetin trobar-se i relacionar-se i construir d’una manera col·lectiva i transversal projectes amb un valor social, inclusiu i participatiu”.

A partir de la seva compra i les corresponents reformes, es posarà en marxa aquest nou centre cívic. A més, l’espai donarà cobertura a diferents programes de Benestar i Família com la Tarda Jove, l’Espai de Salut Jove, Porta d’accés i el Reconcilia’t, que fan atenció a joves en situació de vulnerabilitat.
Aquest nou espai compta amb una superfície aproximada de 120 metres quadrats i està ubicat en l’Avinguda de les Regions, una via comercial que vertebra el barri, a davant de la plaça dels Drets Humans i molt a prop de la plaça de les Regions, dues zones d’especial afluència de veïns.
Els centres cívics constitueixen els instruments per generar la creativitat i la convivència necessària per impulsar un model cohesionat de municipi, posant l’èmfasi en la descentralització territorial i dotant-los de contingut de tal manera que siguin referents socioculturals en el barri i per tant de proximitat. Proximitat entesa en el sentit físic (vinculada a l’equipament) i també relacional (vinculada a la coneixença, a la creació de vincles o de suport).
Amb l’adquisició d’aquest espai es recupera el nombre d’equipaments que prestaven el servei públic com a Centres Cívics de Lloret de Mar. Són 6 en total, ubicats als barris de Can Carbó, Can Ballell, Can Sabata, Roca Grossa, el Rieral i Molí (que dona servei a 3 barris Molí-Mas Vilà-Can Ribalaigua).