Nou pas per a la construcció d’habitatges protegits de lloguer assequible a Lloret de Mar

L'Agència de l'Habitatge de Catalunya ha adjudicat les quatre primeres agrupacions de solars grans per construir gairebé 2.000 habitatges a Catalunya.

L’Agència de l’Habitatge de Catalunya ha adjudicat les quatre primeres agrupacions de solars grans per construir un total de 1.940 habitatges protegits de lloguer assequible. La mesura afecta Lloret de Mar, on se’n preveuen 63.

En concret, el Departament de Territori ha assignat dues agrupacions a Landetic SL i dues més a Visoren Copisa Habitatges, segons ha informat en una nota que recull l’Agència Catalana de Notícies (ACN). Les adjudicacions tenen un dret de superfície de 75 anys i construiran els immobles en solars municipals que els ajuntaments van posar a disposició de la primera crida de la reserva pública de solars, en el marc del pla del Govern per a disposar de 50.000 nous habitatges públics de lloguer el 2029.

En l’adjudicació s’han tingut en compte «aspectes diversos», com ara el pla econòmic o el control de l’execució de les obres. I també elements com la reducció de terminis, la satisfacció d’un cànon als ajuntaments o el retorn a la Generalitat d’un tant per cent dels lloguers a partir del 2028.

Lloret continua entre els municipis catalans amb la renda més baixa

Segons dades de l'INE del 2024, la mitjana al municipi era de 17.150 euros.

La mesa de negociació de l’Ajuntament ha d’aprovar el nou conveni laboral aquest dimecres

CSIF i SIP-FEPOL ja han anunciat que impugnaran l'acord quan la votació arribi al ple municipal del 26 d’octubre.

L’aparcament de l’estació d’autobusos, Santa Clotilde, la piscina i el Turó Rodó continuen tancats pels aiguats

Els quatre espais es mantenen tancats al públic, mentre que la biblioteca està oberta amb restriccions a les zones afectades per goteres.

Rocòdroms, cabanes i torres de fusta: així seran les àrees infantils del Turó de Can Buc

El parc comptarà amb diferens àrees de joc diferenciades per edats que s'estan construint en aquesta segona fase. Per la tercera, l'Ajuntament vol recuperar i naturalitzar la bassa.