29.9 C
Blanes

L’Ajuntament busca finançament privat per construir l’escola d’hostaleria a la vila

L'alcalde explica que ja tenen els terrenys reservats, però que, de moment, el Departament d'Ensenyament no pot assumir-ne la construcció.

L'alcalde al seu despatx
L'alcalde al seu despatx
Jaume Dulsat

Lloret de Mar busca finançament privat perquè el municipi tingui una escola d’hostaleria, que serà complementària a la que ja existeix a Girona. L’alcalde explica que ja tenen els terrenys reservats, però que, de moment, el Departament d’Ensenyament no pot assumir-ne la construcció.

Per això, Jaume Dulsat busca “la col·laboració amb privats” per assumir part de la inversió, ja que la Generalitat sí que ha garantit que hi pot aportar tant el professorat com l’equipament (les cuines). L’alcalde explica que al municipi li interessa el projecte, i més tenint en compte que a partir de la tardor Lloret de Mar estrenarà un postgrau en formació turística.

L’alcalde ha explicat que aquest nou centre seria complementari a l’escola que ja hi ha a Girona, ja que considera que “són mercats diferents” els estudiants que pot captar l’escola d’Hostaleria de Girona i els estudiants de Tossa de Mar, Lloret o Blanes que podrien anar al nou equipament.

Jaume Dulsat ha matisat que és cert que molts dels alumnes de la zona es veuen obligats a anar a Girona actualment i si tinguessin un centre més a prop canviarien, però que en cap cas “mai” no es podria parlar de “competència entre les dues escoles”.

D’altra banda, l’alcalde de Lloret preveu que aquest sigui “un bon estiu” a nivell d’ocupació turística. De tota manera, el batlle assegura que és difícil mantenir els nivells dels darrers anys, ja que “les expectatives són molt altes i difícils d’acomplir” perquè les últimes temporades han estat molt bones a nivell de visitants.

De tota manera, per al batlle del municipi hi ha dos factors clau per garantir una bona ocupació aquest estiu: el bon temps i la sensació de seguretat. De fet, segons les previsions meteorològiques i els primers dies d’aquest estiu tot fa pensar que els mesos de juliol i agost seran calorosos i, per tant, garantiran que els hotels s’acabin d’omplir amb les reserves d’última hora, sobretot del mercat nacional.

Sobre el nivell de seguretat, malgrat haver patit la proximitat dels atemptats de Barcelona i Cambrils, el batlle assegura que hi ha un bon índex de satisfacció.
De fet, Dulsat ha explicat que compten amb un software que recull les opinions a diferents xarxes de turistes que han estat a Lloret de Mar i n’elabora un índex de satisfacció. En aquest cas, en matèria de seguretat l’índex global és del 86%, tot i que ha matisat que hi va haver “un repunt negatiu” durant la setmana dels atemptats.

De cara a aquesta temporada confia que el patrullatge dels Mossos d’Esquadra contribuirà a mantenir aquest nivell de satisfacció i ja han coordinat quin tipus d’operatiu de prevenció es portarà a terme al municipi. Per això hi haurà agents dels Mossos amb “arma llarga passejant”, més enllà del desplegament que faci el propi cos local.

A més, Dulsat també ha confirmat que “tots els establiments” turístics del municipi “estan fent una millora” en aquest àmbit per tal de reforçar la prevenció i mostrar una sensació de seguretat.

Contingut per a tu

Pau Martínez, millor treball de recerca de Catalunya de Farmàcia als premis UB-Santander

El treball estudia l'estalvi que hi pot haver en la dispensació de medicaments en dosis unitàries.

Crida perquè tothom doni sang aquest dijous i divendres a Lloret

Les pluges intenses de fa uns dies van obligar a suspendre campanyes arreu de Catalunya i per això es fa una crida especial que permeti compensar-ho.

Bakr El Asri campió de Catalunya dels 3.000 metres obstacles per 5a vegada

L'atleta s'ha proclamat campió de Catalunya sub20 aquest diumenge, a Sabadell.

L’assaig del Ball de Plaça amb la mainada es farà a la Plaça de la Vila, dissabte

El pati de l'Erol, on es feia fins ara, havia quedat petit i s'ha decidit fer-ho directament a la Plaça de la Vila.

‘La traviata’ es projectarà al Teatre de Lloret mentre es representa al Teatro Real

El teatre madrileny organitza aquest dissabte una projecció simultània de l'òpera de Verdi a municipis d'arreu de l'Estat, per celebrar el seu 10è aniversari.

Darrers programes

Bon Dia Bona Hora – 15 Juliol 2025

L'informatiu matinal

Bon Dia Bona Hora – 14 Juliol 2025

L'informatiu matinal

Cocodril Club – 13 Juliol 2025

La història del pop-rock amb les cançons que s’han convertit en autèntics himnes

Sardanes a Lloret, Blanes i Tossa – 13 Juliol 2025

Primer programa de l'edició d'estiu, amb en Jordi Rocas presentant una selecció de sardanes dedicades a l'estiu. En la segona hora, tenim la selecció de sardanes preparada per Josep Tibau, en exclusiva per a Lloret de Mar, Blanes i Tossa, tot gaudint de la música de cobla. Si teniu alguna consulta o petició podeu trucar directament al 649 90 41 55. Sardanes de la primera hora Cant d'estiu de Max Havart. Rosada d'estiu d'Antoni Català. Raig de sol d'un blau estiu de Jordi Paulí. Festa d'estiu...