L’Associació Europea de Cementiris Singulars, de la qual Lloret forma part, ha editat un llibre digital per posar en valor els cementiris europeus en temps de la Covid-19.
El regidor de Patrimoni Cultural, Xavi Flores, explica que la publicació mostra imatges excepcionals de cementiris destacats d’arreu d’Europa. La intenció és anar ampliant el llibre i que cada cop hi apareguin més cementiris.
Amb aquest llibre es pretén suplir la manca d’esdeveniments i activitats que cada any per aquestes dates els cementiris més significatius d’Europa organitzen amb l’objectiu de sensibilitzar la ciutadania sobre la importància d’aquests equipaments. De fet, el llibre substitueix una exposició que s’havia de fer.
El cementiri modernista de Lloret de Mar, segons el regidor, és de visita obligatòria per a tots els visitants de la destinació pel seu gran valor patrimonial.

La publicació es titula Let’s remember together -que vol dir Recordem junts– i es presenta com un viatge dedicat a tothom que té cura i treballa per a la preservació i la posada en valor dels cementiris europeus.
