25 C
Blanes

L’historiador, periodista i polític Pere Bosch (ERC) ofereix la xerrada sobre ‘El 6 d’octubre de 1934’ avui al Casinet

L'exalcalde de Banyoles presentarà també el llibre "El primer procés contra Catalunya".

Pere Bosch
Pere Bosch

L’historiador, periodista i polític Pere Bosch (ERC) ofereix avui a Lloret una conferència sobre “El 6 d’octubre de 1934”. És la revisió d’un fet històric que té connotacions semblants a l’actualitat social i política de Catalunya. Al mateix temps presentarà, també, el llibre “El primer procés contra Catalunya”.

Pere Bosch, nascut a Banyoles l’any 1966, és llicenciat en Història Contemporània per la UAB i exerceix d’historiador. També fa de periodista. Ha treballat al diari El Punt i ara és el subdirector de La República. Ha publicat molts articles sobre Banyoles i la comarca en els diaris i publicacions diverses. Ha col·laborat en el Diccionari del moviment obrer als Països Catalans i és coautor del llibre ‘Història del Pla de l’Estany’. Des de 1996 ha organitzat exposicions monogràfiques en el Museu Comarcal. Pertany a la Secció d’Història del Centre d’Estudis Comarcals de Banyoles.

A més, Pere Bosch ha estat vinculat a la política des de 1985. Per ERC va ser regidor de l’Ajuntament de Banyoles entre 1991-1993. El 2003 va ser elegit alcalde de Banyoles i reelegit posteriorment. Ha estat membre del Comité Executiu de la Federació Catalana de Municipis de Catalunya (1999-2003), diputat de Medi Ambient a la Diputació de Girona (2003-2006), president del Consorci de Benestar Social del Pla de l’Estany i membre del Parlament de Catalunya en 2006 i 2010, i reelegit el 2012 en substitució de Pere Vigo.

Pere Bosch serà avui al Club Marina Casinet. La seva conferència començarà a les 20h, a la seu de l’entitat.

Contingut per a tu

La policia fa servir la càmera tèrmica dels drons per prevenir accidents a la nit

És una eina que permet detectar situacions de risc de manera immediata i amb una "gran precisió".

Què hem de fer si veiem foc o una columna de fum en el bosc?

Lloret de Mar es troba ara en un risc moderat d'incendi forestal, que dona "una certa tranquil·litat però sempre cal estar alerta".

Concert de festa major aquest dissabte a Lloret de Dalt

Amb el duet format per Josep Soto i Jordi Torrents, que actuaran -si el temps ho permet- a les 22h.

Lara Torres: “és un honor ser la pregonera de les festes de Can Carbó i Mas Baell”

En el seu discurs, defensarà que vida de barri és possible en aquest indret, on "la convivència és excel·lent".

El Club Marina Casinet recupera el concert de jazz previ a la pandèmia

Es duu a terme avui (22h), a davant de la seu de l'entitat, en un sopar amb socis i simpatitzants.

Darrers programes

Bon Dia Bona Hora – 7 JULIOL 2025

L'informatiu matinal

Cocodril Club – 6 Juliol 2025

La història del pop-rock amb les cançons que s’han convertit en autèntics himnes

Club Privé – 5 Juliol 2025

Les nits de dissabte gaudeix del ritme que marca Disco Privé en el seu club particular

Ràdio Box – 5 Juliol 2025

L’actualitat musical i les novetats de la setmana. Presentat per Albert Batlle.