Lloret de Mar organitza per primera vegada un dinar solidari de Nadal amb 100 persones

Una iniciativa de Càritas, la parròquia, la fundació Guitart i l’Ajuntament, a més d'altres entitats i estaments.

Els voluntaris del dinar solidari de Lloret de Mar

Arantxa Jiménez, Cristina Cabañas i Martirià Brugada
Lloret de Mar organitza per primera vegada un dinar solidari de Nadal amb 100 persones

00:00



Un centenar de persones en situació de vulnerabilitat o que viuen soles, de Lloret de Mar, han gaudit aquest dilluns d’un dinar de Nadal en un hotel de la destinació. La iniciativa solidària, que s’ha fet per primer cop a la vila, ha estat una iniciativa de Càritas, de la parròquia de Sant Romà, de la fundació Climent Guitart i de l’Ajuntament, amb el suport d’altres entitats i estaments.

Però aquest no ha estat l’únic gest solidari d’aquests dies. El passat divendres el departament de Benestar i Família, amb la fundació i el gremi d’hostaleria van organitzar un tió per a infants de famílies sense recursos.

La regidora Arantxa Jiménez relata que en el dinar s’ha viscut un «ambient molt emocionant, hem compartit l’àpat amb gent de diferents cultures, llocs i edats».

Des de la fundació Climent Guitart destaquen que aquest dinar ha permès als assistents integrar-se i viure les tradicions nadalenques. La presidenta, Cristina Cabañas, explica en què ha consistir l’àpat: «una sopa de galets i pilotilles, pollastre farcit, profiteroles i turrons, a més de cantar nadales«.

Els cantaires de la parròquia, amenitzant el dinar amb ‘nadales’ (autor: fundació Guitart).

Mossèn Martirià Brugada -qui va fer la proposta, des de la parròquia i Càritas- subratlla que aquest dinar ha comptat amb la col·laboració de diverses entitats.

El dinar solidari de Nadal ha comptat amb un centenar d’assistents i 27 voluntaris. Els responsables asseguren que tindrà continuïtat a Lloret de Mar.

Obertes les inscripcions als cursos i activitats dels Centres Cívics

L’oferta inclou noves propostes d’informàtica i intel·ligència artificial, a més dels cursos habituals.

L’Aurora obre inscripcions als cursos de dansa del ventre amb la ballarina Cristina Catalán

Les classes començaran el 5 d'octubre, s'impartiran al teatre de Lloret i comptaran amb tres nivells.

L’Oficina de Català obre les inscripcions amb la novetat d’oferir el B2 presencial

A més, s'ha canviat la distribució de l'alumnat que comença des de zero.

Isaac Lloveras: “Parlar obertament sobre el suïcidi ajuda a prevenir-lo”

El 10 de setembre se celebra el Dia Mundial de Prevenció del Suïcidi i el psicòleg lloretenc Isaac Lloveras ens dona claus al respecte.