Lloret de Mar ha rebut de gener a novembre del 2022 una mica més d’1 milió de turistes i 4,5 milions de pernotacions, segons l’INE (Institut Nacional d’Estadística).

Les famílies amb nens i les parelles són els segments de més creixement. Aquests busquen, majoritàriament, activitats de lleure a la natura i esports a l’aire lliure.

El turisme nacional, amb una creixent demanda arran de la pandèmia, ha continuat fidel a la destinació. En comparació al 2019, de gener a noviembre, s’ha incrementat un 18% el nombre de viatgers i 6% les nits a Lloret.
Tot plegat es valora en termes positius per part de l’alcalde. Jaume Dulsat augura un 2023 plenament normalitzat i recuperat de la pandèmia des del punt de vista turístic, en part per les bones sensacions copsades a FITUR, d’on acaba de tornar. Afirma que el 2023 “serà l’any de la recuperació del turisme britànic, hem parlat amb companyies aèries, que volen augmentar vols i freqüències, això afavoreix diversos mercats”.
Pel que fa a la fira de turisme de Madrid, l’alcalde -que hi ha estat present, amb una àmplia representació de Lloret de Mar-, assegura que feia temps que no recordava una edició tant plena de gent, reunions i ambient positiu. Conclou que sembla que el turisme ha recuperat el ritme de creixement previ a la pandèmia.

L’estada a FITUR ha servit per donar a conèixer el projecte del Castell de Lloret, la celebració de la Capital de la Cultura Catalana i les noves visites inspirades en la sèrie ‘House of the Dragon’, rodada en part als Jardins de Santa Clotilde.