Només hi ha 63 gats donats d’alta en el cens municipal de Lloret de Mar

Es fa una crida als propietaris d'animals domèstics, en motiu de la campanya gratuïta de l'Ajuntament.

Cartell de la campanya

Miquel García
Només hi ha 63 gats donats d’alta en el cens municipal de Lloret de Mar

00:00



Es fa una crida a tots els propietaris de gats a participar en la campanya que es du a terme a Lloret per xipar i censar animals domèstics. Es fa de manera gratuïta i, d’aquesta manera, es facilita la identificació i el registre de la mascota al cens municipal i a l’ANICOM, per tal de tenir accés a les seves dades en casos de pèrdua, fugida o abandonament.

Actualment, a Lloret, hi ha donats d’alta 1.421 gossos i només 63 gats. Això no vol dir que hi hagi pocs gats a la destinació, sinó que els seus propietaris no els han registrat. Segons Miquel García, coordinador del centre d’acollida de La Selva, que es troba ubicat a Tossa de Mar, «el tema dels gats és una assignatura pendent, perquè la gent veu que no surt i no marxa de casa».

L’any 2016, el servei de recollida d’animals va registrar més de 1.000 casos a la comarca de La Selva, amb 155 a Lloret. Eren mascotes perdudes o abandonades. En el cas dels gats domèstics, segons García, «els hi costa molt conviure en un espai semi salvatge com pot ser el carrer, que han de compartir amb gats que sí que estan habituats».

La campanya, engegada per l’Ajuntament de Lloret, acaba a finals d’aquesta setmana. De moment s’hi han acollit una seixantena de propietaris d’animals, que queden lluny dels 200 de l’any passat. Enguany, com a novetat, hi col·laboren tres centres veterinaris de la vila: la Clínica Ignasi Mir, la Clínica Rosa Macià Termes i el Centre El Vellmarí.

Els propietaris de gossos, gats o fures interessats en formar part de la campanya, només han d’adreçar-se a aquests centres amb el seu DNI, per acreditar que resideixen a Lloret i portar la cartilla sanitària de l’animal. Els participants gaudiran de la implantació gratuïta d’un microxip homologat, així com de l’exempció del pagament de la taxa corresponent al 2017.

Prop de 800 visites als equipaments culturals en el Dia Mundial del Turisme

Entre les quatre jornades, del 24 al 27 de setembre, la vila ha registrat un total de 785 visites entre totes les propostes que s’han ofert.

Lloret de Mar celebra el 21è Cap de Setmana Ibèric

És l’esdeveniment anual de la Ruta dels Ibers amb més participació i, des de Lloret, s'ofereix un gran ventall de propostes.

Totes les places esgotades al curs de costura bàsica del Rober de Càritas

L’objectiu de l’activitat és aprendre nocions bàsiques de costura, com cosir botons, fer una vora o cosir cremalleres.

El Club de Futbol Lloret inicia la lliga amb un partit davant del Martinenc

També comença el campionat el Club Futbol Sala Lloret, que s'enfrontarà al Vacarisses.