26.1 C
Blanes

Pilar Urdiales (Immaculada Concepció), nominada a millor docent d’Espanya

Són els alumnes qui han proposat aquesta professora, que defensa la innovació en l'educació i l'aprenentatge basat en projectes.

La mestra Pilar Urdiales, de la Immaculada Concepció
La mestra Pilar Urdiales, de la Immaculada Concepció
Pilar Urdiales

La professora Pilar Urdiales, de la Immaculada Concepció, ha estat nominada als premis Educa, com a millor docent de l’Estat Espanyol del 2022, dins la categoria d’ESO i Batxillerat.

Educa és una plataforma que formen professionals de l’educació que promou la qualitat educativa. Han creat els premis Educa, coneguts com els Goya de l’Educació. Uns guardons únics a Espanya, que reconeixen la bona pràctica docent segons els alumnes. Les propostes que fa l’alumnat són després valorades per un jurat especialitzat.

La mestra Pilar Urdiales, de la Immaculada Concepció
La mestra Pilar Urdiales, de la Immaculada Concepció

La mateixa Pilar -que fa classes de llatí i de cultura clàssica- valora aquesta nominació com a un reconeixement “molt gratificant” que prové dels alumnes. Argumenta que “no sóc ni millor ni pitjor que els altres, a mi m’agrada innovar i el teatre, així com l’aprenentatge transversal i poder d’acompanyar l’alumnat”.

La Pilar Urdiales -que és de Malgrat i treballa al col·legi Immaculada Concepció de Lloret des de fa 12 anys- defensa l’aprenentatge basat en “projectes“, el treball coooperatiu i la relació amb el context social, i destaca la feina feta en el Teatre de Lloret.

La mestra Pilar Urdiales, de la Immaculada Concepció
La mestra Pilar Urdiales, de la Immaculada Concepció, amb els alumnes al Teatre de Lloret.

Fa poques setmanes que la Pilar va saber que estava nominada als premis Educa, on és l’única representant catalana en la categoria de ESO i Batxillerat en un llistat de 23 mestres.

Ara ha de presentar els seus mèrits, consistents en els projectes que ha dut a terme a l’aula, pel que fa a objectius, metodologia i els valors que fa arribar als alumnes relacionats amb la igualtat de gènere o la cultura de la pau.

Els premis Educa del 2022 es coneixeran al març de l’any que ve. La plataforma Educa té com a finalitat principal promoure la qualitat educativa tant en el si familiar com l’escolar, així com la recerca de la innovació i l’excel·lència educativa en el professorat de totes les etapes educatives i la millora de l’educació de la societat.

Contingut per a tu

Jutgen un acusat que s’enfronta a més de 14 anys de presó per violar la parella en un hotel de Lloret de Mar

El processat ho nega i diu que ella va voler agredir-lo amb una ampolla perquè estava gelosa.

Un detingut de 19 anys a Lloret de Mar que fugia d’un control d’alcoholèmia i va acabar encastant el vehicle

Se li atribueixen diversos delictes contra la seguretat viària, com circular sense carnet de conduir.

Les pluges no afecten Lloret de Mar, però fan suspendre els actes de dissabte per precaució

La normalitat ha tornat aquest diumenge, en què s'han dut a terme les Skate Series, les festes de barri o la travessia Fusano.

Les novetats a les platges de Lloret de Mar, aquest estiu

S'hi suma una tercera torre per a socorristes, un mòdul nou a Sa Boadella i es renova el punt d'informació turística de Fenals.

Iván Jiménez i Volha Marmyl guanyen la Travessia Fusano, en una edició molt emotiva

Aquest diumenge s'ha recordat en Yasuji Fusano i al recentment desaparegut Cisco Marquès, pilars del Club Natació.

Darrers programes

Bon Dia Bona Hora – 7 JULIOL 2025

L'informatiu matinal

Cocodril Club – 6 Juliol 2025

La història del pop-rock amb les cançons que s’han convertit en autèntics himnes

Club Privé – 5 Juliol 2025

Les nits de dissabte gaudeix del ritme que marca Disco Privé en el seu club particular

Ràdio Box – 5 Juliol 2025

L’actualitat musical i les novetats de la setmana. Presentat per Albert Batlle.