Fer que els alumnes «descobreixin i estimin les matemàtiques»

Ha estat un dels objectius de la mestra Ceci Martínez, que s'acaba de jubilar després de 42 anys a la Immaculada Concepció.

Ceci Martínez
Fer que els alumnes «descobreixin i estimin les matemàtiques»
00:00

Fer que els alumnes gaudeixin amb les matemàtiques. Ha estat un dels objectius que ha dut a terme Ceci Martinez al llarg de la seva carrera. Una mestra que s’acaba de jubilar després de 42 anys a la Immaculada Concepció de Lloret de Mar, on ha deixat emprenta en moltes generacions de nens i nenes. El dia del seu comiat els alumnes van fer la forma del número infinit al pati.

Especialment en l’assignatura de matemàtiques, en què han fet servir la matrícula dels cotxes per practicar sumes o multiplicacions. “El més important és que els nens ho recordin, que ho facin de manera natural i que s’hi impliquin les famílies”, exposa.

La Ceci explica que el repte és que els alumnes descobreixin que les matemàtiques estan a tot arreu: «més que un joc, és un descobriment”. Una altra mostra d’aquest amor per les matemàtiques és que fins i tot els més petits aprenen què és el número PI o bé que fan servir els esmorzars per identificar formes geomètriques, a més de celebrar el dia 100 o la Setmana de les Matemàtiques.

“Els hi expliquem que una ampolla d’aigua és un cilindre, una carmanyola pot ser un prisma i que un entrepà de pa de motlle es pot tallar en dos triangles”

Ceci Martínez

La Ceci ha estat al capdavant de moltes projectes de l’escola, amb el repte que els alumnes comprenguin i estimin les matemàtiques. De la seva professió, afirma que «és un privilegi, és la millor del món».

Lloret destinarà 800.000 euros a millorar la climatització dels seus centres educatius públics

La proposta de Sumem Lloret s'ha aprovat al ple per unanimitat i preveu actuacions com millorar l'aïllament tèrmic o substituir portes i finestres, entre d'altres.

Lloret tindrà una nova llar d’infants municipal, que s’ubicarà a Fenals

Serà la tercera llar d’infants municipal de Lloret i la previsió és que els treballs comencin en breu.

El seguiment de la vaga de docents a Lloret és baix en el primer dia de curs

Tot i així, les reclamacions del col·lectiu segueixen sobre la taula i hi ha hagut mobilitzacions arreu del territori.

Més de 5.500 alumnes tornen als centres educatius de Lloret en un inici de curs marcat per la vaga de docents

El nou calendari acadèmic comença després que l'Ajuntament hagi invertit 350.000 euros en tasques de manteniment i millora als centres escolars.