La plataforma SOS Costa Brava celebra la prohibició de construir a 500 metres del litoral gironí durant un any. Això és gràcies a la moratòria aprovada per la Generalitat, que ha decidit suspendre les llicències d’obres que s’estan tramitant i evitar que n’hi hagi de noves en els propers dotze mesos.

Un membre de la plataforma, l’advocat Eduard de Ribot, recorda que aquest era el principal objectiu de la plataforma des que es va constituir, l’estiu passat amb la suma d’una quinzena de col•lectius ecologistes.
Per tant, aquest és un primer pas per deixar en l’aire els permisos dels 22 municipis costaners fins que el Departament de Territori i Sostenibilitat doni llum verda al nou pla director urbanístic. Per a la seva elaboració, la Generalitat estudia al voltant de 250 projectes que suposarien 30.000 habitatges nous. Un creixement urbanístic que des de la plataforma SOS Costa Brava no entenen que encara estigui sobre la taula en ple segle XXI.
Segons la plataforma ecologista, aquesta moratòria afectarà com a mínim a set projectes, entre els quals hi ha el de Cala Morisca, a Tossa de Mar. Aquest és, precisament, un dels casos més urgents que podrien haver influït en la moratòria. El projecte fa més de 20 anys que s’arrossega per construir 50 habitatges unifamiliars en un entorn verge.
Durant els propers mesos, SOS Costa Brava treballarà per incidir en el contingut material del nou pla director urbanístic de la Costa Brava, que és previst que s’aprovi al llarg d’aquest 2019.