Dos autocars de Lloret han anat fins a Barcelona avui a primera hora del matí per participar a la gran concentració que en aquests moments aplega milers de persones per donar suport a Artur Mas, Joana Ortega i Irene Rigau. Els tres polítics s’asseuen al banc dels acusats del Tribunal Superior de Justícia de Catalunya, on se’ls jutja per desobediència i prevaricació administrativa per haver organitzat el 2014 el procés participatiu del 9 de novembre, en què van participar més de 2,3 milions de ciutadans.
Davant d’aquest fet, les entitats sobiranistes, com l’Assemblea Nacional Catalana o Òmnium Cultural, a més de les associacions de municipis de Catalunya, han mobilitzat veïns d’arreu de Catalunya amb la finalitat de reunir milers de persones per fer costat als tres acusats. Anna Maria Boix, coordinadora de l’ANC a Lloret, remarca que cal fer visible aquest suport perquè són jutjades tres persones, però segons Anna Maria Boix s’està jutjant tots els catalans que van votar el 9-N.
La coordinadora de Lloret per la Independència adverteix que els propers mesos seran durs i caldrà sortir més d’un cop al carrer. I recorda que el que s’està defensant és la democràcia.
Els organitzadors de la concentració han convocat els manifestants al passeig Lluís Companys, de Barcelona, a davant del Tribunal Superior de Justícia de Catalunya.