25 C
Blanes

Un llibre recull els inicis del Club Bàsquet Lloret, que fa 50 anys

La presentació de “1970 I han passat 50 anys. Els inicis del Bàsquet Lloret”, serà aquest diumenge (19h) al pavelló de l’escola Pompeu Fabra.

Els equips del Club de Bàsquet Lloret, a principis d'any
Els equips del Club de Bàsquet Lloret, a principis d'any
Jose Carlos Ramos i Ana García-Castany

Aquest 2020 se celebren els 50 anys del naixement del Bàsquet Lloret. Són ja cinc dècades que han deixat un munt d’anècdotes i històries, així com personatges rellevants i altres de més anònims que han contribuït al creixement de l’entitat esportiva.

El lloretenc José Carlos Ramos ha volgut plasmar aquest mig segle de vida en el llibre “1970 I han passat 50 anys”, en què es parla dels inicis del Bàsquet Lloret. Aquest diumenge se’n farà la presentació a la vila.

L’autor explica que és un llibre que serveix per agrair la tasca de moltes persones que van dedicar molts esforços a aconseguir que el bàsquet fos un esport consolidat a la vila i per veure com va evolucionar l’esport a Lloret de Mar. Segons Ramos, la principal intenció que va tenir a l’hora de crear aquest llibre era recordar tota la gent que va treballar pel creixement del Bàsquet Lloret.

Jose Carlos Ramos va començar a escriure el llibre el maig de l’any passat, i el va acabar el passat mes de juny. Tot i això, reconeix que feia vuit anys que havia iniciat la recerca d’informació i documents.

A causa de les obligacions familiars, Ramos es va desvincular del Bàsquet Lloret cap a finals de la dècada dels 80, però en els últims anys ha continuat col·laborant amb l’entitat de manera puntual. L’autor considera que es poden destacar moltes parts del llibre, entre aventures, maldecaps, records personals i anècdotes divertides.

Per la seva part, la regidora d’Esports, Anna Garcia-Castany, que participarà en la presentació del llibre, convida a tothom a llegir-lo i assenyala que és un homenatge a tots els que han format part del Bàsquet Lloret i que ja no hi són.

La presentació del llibre “1970 I han passat 50 anys. Els inicis del Bàsquet Lloret”, serà aquest diumenge, a les 19 hores, al pavelló de l’escola Pompeu Fabra.

llibre basquet
Portada del llibre “1970 I han passat 50 anys. Els inicis del Bàsquet Lloret”

Contingut per a tu

La policia fa servir la càmera tèrmica dels drons per prevenir accidents a la nit

És una eina que permet detectar situacions de risc de manera immediata i amb una "gran precisió".

Què hem de fer si veiem foc o una columna de fum en el bosc?

Lloret de Mar es troba ara en un risc moderat d'incendi forestal, que dona "una certa tranquil·litat però sempre cal estar alerta".

Concert de festa major aquest dissabte a Lloret de Dalt

Amb el duet format per Josep Soto i Jordi Torrents, que actuaran -si el temps ho permet- a les 22h.

Lara Torres: “és un honor ser la pregonera de les festes de Can Carbó i Mas Baell”

En el seu discurs, defensarà que vida de barri és possible en aquest indret, on "la convivència és excel·lent".

El Club Marina Casinet recupera el concert de jazz previ a la pandèmia

Es duu a terme avui (22h), a davant de la seu de l'entitat, en un sopar amb socis i simpatitzants.

Darrers programes

Bon Dia Bona Hora – 7 JULIOL 2025

L'informatiu matinal

Cocodril Club – 6 Juliol 2025

La història del pop-rock amb les cançons que s’han convertit en autèntics himnes

Club Privé – 5 Juliol 2025

Les nits de dissabte gaudeix del ritme que marca Disco Privé en el seu club particular

Ràdio Box – 5 Juliol 2025

L’actualitat musical i les novetats de la setmana. Presentat per Albert Batlle.