Uns 3.000 docents d’arreu de Catalunya denuncien que no podran participar en les adjudicacions d’aquest estiu

Entre els afectats hi ha diversos lloretencs, que denuncien que el Govern no els ha donat el número definitiu a la borsa i això els podria deixar sense feina el curs vinent.

Mateixa feina, mateixos drets

Miriam Pernia
Uns 3.000 docents d’arreu de Catalunya denuncien que no podran participar en les adjudicacions d’aquest estiu

00:00



Uns 3.000 docents d’arreu de Catalunya denuncien que no podran participar en les adjudicacions que es facin aquest estiu perquè el Departament d’Educació de la Generalitat no els ha donat un número definitiu a la borsa.

Per fer front al problema i pressionar el Govern a buscar una solució, s’ha creat la Plataforma d’afectats per la borsa 2019-2020, a la qual hi ha algunes persones de Lloret de Mar, com Míriam Pernia, que explica que els afectats són docents interins, que es van inscriure a la borsa el març de l’any passat per poder cobrir substitucions.

Des d’aleshores, la majoria han estat treballant. El 14 d’abril d’aquest any, la Generalitat va publicar la llista definitiva d’admesos i va atorgar un número definitiu a tots aquests docents, fet que regularitzava la seva situació. Tres dies després, però, va rectificar i va deixar sense efecte aquesta llista al·legant errors en la puntuació dels mèrits d’aquests professors. Segons explica Miriam Pernia, des que es va decretar l’estat d’alarma el departament ha de treballar des de casa i no té tota la documentació necessària a mà.

Però això no és excusa, segons els afectats per no atorgar-los un número tal com es mereixen. Miriam Pernia reconeix que el Departament d’Educació ha donat la seva paraula que resoldrà el problema un cop s’aixequi l’estat d’alarma, però, primer, no se sap quan serà això i, segon, no confien en què el Govern compleixi, mentre que ells, els docents afectats, han complert amb la seva feina de manera rigorosa.

Davant d’aquesta situació, el col•lectiu denuncia les greus conseqüències que tindrà, que suposarà un greuge comparatiu amb la resta de personal docent interí i que els pot deixar sense feina durant tot un curs.

Per això, demanen una solució urgent al Govern català i que els atorgui com abans millor un número definitiu a la borsa. La demanda la faran arribar avui mateix al conseller d’Educació Josep Bargalló, en una reunió que té prevista per a les quatre de la tarda amb els sindicats. El col·lectiu compta amb el suport d’USTEC-STEC, Intersindical CSC, CCOO i CGT.

La selectivitat extraordinària del mes de setembre arriba al seu final i passarà a fer-se al juliol

Quique Molina, director de l'Institut Roca Grossa, valora positivament el canvi i afirma que l'alumnat sortirà beneficiat.

L’Ajuntament inverteix 350.000 euros en millores als centres educatius de Lloret de Mar

Les actuacions s’han fet durant l’estiu i inclouen nous espais de joc, treballs de pintura, reparacions i renovació de mobiliari i equipaments.

Les famílies de l’Institut Sant Quirze denuncien la incertesa pel nou batxillerat

L’AFA reclama més informació sobre les aules mentre el regidor d’Educació assegura que el consistori fa mesos que pressiona el Departament.

La Plataforma per una Educació Digna a Lloret denuncia la retallada de l’Aula d’Acollida Intensiva per al curs vinent

PEDAL considera que és una "eina clau" per a la immersió lingüística, però que no ha funcionat bé per culpa de la “pèssima planificació” per part del Departament d’Educació.