Viajeros Callejeros -un blog de viatges en castellà que és tot un referent en el sector- és qui ha dotat de continguts la nova guia de Lloret de Mar. Aquest blog, elaborat per dos veïns de Lloret, acumula més de 500.000 visites cada mes. Un dels secrets del seu èxit és que transmeten informació pràctica des de l’experiència. És a dir, tot allò que recomanen ho han fet ells abans.
Aquest sistema és el que han aplicat en aquest quadern sobre Lloret de Mar, el qual s’acaba de presentar. Vanessa Santiago, de Viajeros Callejeros, admet que “m’ha sorprès la visió del conjunt, sovint oblidem tot el que tenim aquí, som uns privilegiats«.

Lloret Turisme va encarregar aquesta guia a Viajeros Callejeros l’any passat i ara aquest quadern és una realitat. Conté informació pràctica, com els 12 llocs imprescindibles de la vila, rutes d’un o dos dies, a més de mapes que permeten amb un cop d’ull copsar cada apartat. Un dels objectius d’aquesta guia, adreçada als turistes quan són aquí a Lloret, és gaudir de la destinació ‘com un veí més, ‘like a local’.
Al darrere d’aquesta feina hi ha aquest blog a càrrec de dos viatgers que han fet de la seva afició, una professió.
“Som una marca consolidada, la gent ens coneix, posem sobre la taula informació pràctica des de l’experiència”
Vanessa Santiago
Viajeros Callejeros són la Vanessa Santiago i en Roger Carles, els quals passen de mitjana uns sis mesos a Lloret i la resta, recorrent el món. De tots els viatges que han fet, la Vanessa es queda amb al Japó on hi ha estat quatre vegades. Aviat marxaran de nou, per fer una ruta per l’Aragó.
Aquesta guia, que s’ha presentat en castellà i que estarà disponible properament en francès i anglès, pretén ser també una eina de promoció. En format paper s’entregarà en forma d’obsequi a altres prescriptors de Lloret de Mar. En format online la podeu trobar al web de Lloret Turisme i de Viajeros Callejeros.
Recupera l’entrevista en profunditat a Vanessa Santiago, en el programa ‘És Temps de Lleure’.
