Iniciem la setmana explicant-vos que l’ajuntament assumeix la gestió del pàrquing subterrani de l’estació d’autobusos. A partir del mes de febrer, el recinte -fins ara, en mans de les empreses que gestionen l’estació d’autobusos- passarà a formar part de la xarxa de pàrquings municipals de Lloret de Mar. Per tant, els veïns gaudiran dels mateixos avantatges que la resta pel que fa al preu i a diverses bonificacions, com la primera hora gratuïta. El canvi de gestió es va aprovar recentment en una junta de govern local. Sobre aquesta qüestió, entrevistem el regidor de Mobilitat, Cristian Fernández.
Protecció Civil desactiva un niu de vespa asiàtica a la Font de la Mina Melitrons, a Lloret de Dalt. L’actuació es va fer dies enrere amb l’aplicació d’un verí que elimina els insectes i que, per tant, deixa inactiu el rusc. En parlem amb Lluis Cruz, de l’associació de veïns, i amb Guillem Masach, de Protecció Civil.
La Ruta Europea de Jardins Històrics, impulsada per Lloret de Mar, ha rebut el certificat del Consell d’Europa i ja és, de manera oficial, un itinerari europeu. L’organisme ha destacat el valor històric, artístic i social dels 31 jardins i parcs membres que formen part del projecte. Ho valorem amb el regidor de Patrimoni Cultural, Xavi Flores.
I en plana esportiva, expliquem que Buba Sabaly, del Club Atletisme Lloret – La Selva, ha estat el guanyador de la 41a edició de la Sant Silvestre del Masnou. La prova, organitzada per l’Ajuntament del Masnou i La Sansi, es va celebrar aquest dissabte, dia de Sant Esteve, amb 900 participants.