Força Lloret proposa, a través d’una moció que es debatrà en el ple del pròxim dilluns, la creació d’una comissió de treball amb l’objectiu de sumar esforços per millorar la qualitat educativa de la vila.
El grup municipal a l’oposició considera que cal establir una sèrie de prioritats: construir un nou institut escola, rebaixar les ràtios de les aules de Lloret, declarar l’escola Pere Torrent com a centre de màxima complexitat i sol·licitar partides econòmiques a les administracions públiques per destinar-les a educació.
Amb les xifres d’alumnes d’aquest curs, de més 5.300 estudiants, Força Lloret considera que la massificació als equipaments educatius es convertirà en crònica. A més, alerta dels nous grups no planificats que apareixeran en un futur a causa de la matrícula viva.
La formació també explica que hi ha tres nous grups de P3 a les escoles Esteve Carles, Pere Torrent i Pompeu Fabra, un nou de cinquè de primària al Pompeu Fabra i un altre nou de quart de primària a l’escola Àngels Alemanys. A més, també s’ha inclòs un grup més de primer d’ESO a l’Institut Escola.
En aquest sentit, segons la portaveu de Força Lloret, Lluïsa Baltrons, la construcció de l’Institut Sant Quirze és positiva però insuficient. A més, assenyala que aquest curs, entre les escoles i els instituts, hi ha 26 aules de més.
Força Lloret assegura que cal disposar amb urgència d’una nova escola i és per aquest motiu que proposen la creació d’una comissió de treball que sumi esforços per millorar la situació actual.
El partit lamenta que la Generalitat no hagi complert encara les reclamacions de l’Ajuntament, que es van aprovar per unanimitat en el ple del passat mes d’abril, en una moció per millorar la situació i la qualitat de l’educació a Lloret.