La Sansi organitza aquest diumenge, a Badalona, la primera cursa Ponle Freno de Catalunya. Es tracta d’una prova solidària en què els participants poden recórrer 5 o 10 quilòmetres.

Ponle Freno és una campanya impulsada el 2009 per Atresmedia i la Fundació AXA, que cada any organitzen diferents curses per donar suport a les víctimes d’accidents de trànsit.
En aquesta línia, els beneficis de la cursa de Badalona es destinaran íntegrament a l’Institut Guttmann, hospital de neurorehabilitació ubicat en aquesta ciutat. El centre acull persones d’arreu que han de fer una rehabilitació integral amb lesió medul·lar, danys cerebrals adquirits o qualsevol altra discapacitat d’origen neurològic.
El president de La Sansi, l’atleta lloretenc José Luís Blanco, espera arribar als 3.000 inscrits i està molt satisfet de poder col·laborar amb una causa solidària, com fa sovint l’entitat. El preu del dorsal és de 5 euros, que tal com recalca Blanco es destinaran íntegrament a l’Institut Guttmann.
La cursa Ponle Freno de Badalona es disputa aquest diumenge, a partir de les deu del matí, amb sortida i arribada al Passeig Marítim. La prova comptarà amb l’atleta professional Martín Fiz i el presentador de Deportes Antena 3 Noticias Manu Sánchez, que serà l’encarregat de donar el tret de sortida.

A més, en acabat, es disputaran les curses infantils, que són gratuïtes. Les inscripcions es poden fer fins aquest dissabte a les vuit del vespre a través de la pàgina web de Ponle Freno.
A banda de Badalona, aquest any el Circuit de Carreres Ponle Freno passarà per Múrcia, Màlaga, Pontevedra, Vitòria i Madrid. En els deu anys de recorregut, la campanya ha aconseguit recaptar més d’un milió i mig d’euros.