21.9 C
Blanes

44 anys de l’incendi de la urbanització Los Pinares

Cada any es fa un sentit homenatge, que tindrà lloc aquest diumenge, a les 21 víctimes mortals, inclosos nens, que van perdre la vida l'any 1979.

Un dels monuments dedicat a les víctimes de l'incendi de Los Pinares, en una de les entrades.
Un dels monuments dedicat a les víctimes de l'incendi de Los Pinares, en una de les entrades.
José Arjona

Los Pinares té molt present la data del 7 d’agost del 1979, quan tenir lloc a la urbanització un incendi devastador que va provocar la mort de 21 persones, inclosos nens. Una xifra de la que enguany se’n compleixen 44 anys. Aquell incendi va generar un estudi del comportament del foc forestal i va ser clau per al desenvolupament d’eines i protocols per a la prevenció i extinció d’incendis.

A causa del foc -suposadament, provocat- una vintena de parcelistes, entre ells nens, van morir quan intentaven fugir de les flames. Aquestes morts tràgiques van commocionar el conjunt del país. A més de mobilitzar els veïns, que van fer de voluntaris, va desplaçar el president de la Generalitat, Josep Tarradellas, i diversos ministres espanyols fins a Lloret. Tot indica que va fer un foc provocat, però no es va trobar mai a cap culpable. Anys després dels fets, van ser jutjats els promotors de la urbanització, que van ser absolts.

Cada any, sense excepció (ni per la pandèmia), els veïns de Los Pinares, acompanyats de representants de l’Ajuntament, recorden les víctimes del foc amb una ofrena floral que dipositen als dos monuments que hi ha a la urbanització. Es tracta d’un sentit “homenatge” que indica que ni Los Pinares ni tampoc Lloret obliden aquell tràgic succés, tal i com indica un dels veïns José Arjona.

L’acte es farà aquest diumenge, a les 12h.

Contingut per a tu

La policia fa servir la càmera tèrmica dels drons per prevenir accidents a la nit

És una eina que permet detectar situacions de risc de manera immediata i amb una "gran precisió".

Què hem de fer si veiem foc o una columna de fum en el bosc?

Lloret de Mar es troba ara en un risc moderat d'incendi forestal, que dona "una certa tranquil·litat però sempre cal estar alerta".

Concert de festa major aquest dissabte a Lloret de Dalt

Amb el duet format per Josep Soto i Jordi Torrents, que actuaran -si el temps ho permet- a les 22h.

Lara Torres: “és un honor ser la pregonera de les festes de Can Carbó i Mas Baell”

En el seu discurs, defensarà que vida de barri és possible en aquest indret, on "la convivència és excel·lent".

El Club Marina Casinet recupera el concert de jazz previ a la pandèmia

Es duu a terme avui (22h), a davant de la seu de l'entitat, en un sopar amb socis i simpatitzants.

Darrers programes

Bon Dia Bona Hora – 7 JULIOL 2025

L'informatiu matinal

Cocodril Club – 6 Juliol 2025

La història del pop-rock amb les cançons que s’han convertit en autèntics himnes

Club Privé – 5 Juliol 2025

Les nits de dissabte gaudeix del ritme que marca Disco Privé en el seu club particular

Ràdio Box – 5 Juliol 2025

L’actualitat musical i les novetats de la setmana. Presentat per Albert Batlle.