L’Audiència de Girona ha absolt un mecànic i un intermediari de vendre’s el cotxe d’un client en comptes de reparar-li. Els fets van tenir lloc a Lloret de Mar el 2018, segons Diari de Girona.
La sentència de la secció quarta resol que no hi ha proves que acreditin la suposada estafa o apropiació indeguda (no hi ha cap factura de reparació ni consta que s’hagi fet cap pagament). En canvi, sí que hi ha documentació que enforteix la versió dels acusats: la víctima li hauria venut el cotxe, el mecànic li hauria arreglat i l’intermediari l’hauria revenut a un tercer per 1.000 euros.
Un correu electrònic entre el propietari del vehicle i la dona del mecànic és la prova «clau» del cas: la víctima li va enviar una fotocòpia del seu DNI, fet que «no pot deure’s a la formalització d’un contracte de reparació», però, en canvi, sí que tindria sentit que fos per un contracte de compravenda.
La víctima va dir que allò era d’una venda anterior, però el tribunal diu que ho va enviar en unes dates que coincideixen amb la presumpta estafa, pels quals «la tesi acusatòria es desfà com un terròs de sucre», diu la sentència. També retreu a la víctima que denunciés els fets un any més tard, «quan va veure el cotxe aparcat en un carrer i es va recordar per casualitat que era seu», conclou.
D’altra banda, li recorda al perjudicat que el judici es va haver de suspendre dues vegades perquè no es va presentar i no va justificar-ne l’absència, i per això se li han imposat dues sancions.
En últim lloc, la sentència, que encara no és ferma, assegura que aquest cas era competència d’un jutjat penal, però les acusacions han introduït agreujants «no justificades» que han fet pujar les seves peticions de presó per sobre dels 5 anys (els acusats s’enfrontaven fins a 7 anys de presó). Assegura que hi ha una «tendència desmesurada» a l’hora d’agreujar delictes patrimonials i retreu que no es corregeixi durant el procés d’instrucció.