Aquest cap de setmana arriba el primer canvi d’hora del 2025, en què iniciarem l’anomenat horari d’estiu. El canvi es fa el darrer diumenge de març i, per tant, la matinada d’aquest 30 de març haurem d’avançar una hora el rellotge.
Això significa que quan siguin les 2 am passaran a ser les 3 am. És a dir, que ‘perdrem’ una hora. En la majoria de rellotges, com els telèfons mòbils o altres dispositius connectats a internet, el canvi és automàtic.
D’aquesta manera, les hores de sortida i posta de sol seran més tard que en l’horari d’hivern. El sol a mitjans d’abril sortirà a dos quarts de vuit del matí i es pondrà a quarts de nou del vespre. Amb el canvi a l’horari d’estiu, encara s’allargarà més la llum solar a la tarda A final de juny, el sol marxarà cap a dos quarts de deu de la nit.
El canvi d’hora del cap de setmana arriba quan portem una setmana de primavera. L’actual estació s’allarga uns tres mesos fins el 21 de juny (quan es donarà pas a l’estiu).