Aquest divendres, 17 de maig, es commemora a nivell mundial el Dia Internacional contra l’homofòbia, la bifòbia i la transfòbia (LGTBIfòbia), per conscienciar sobre les violències i discriminacions que pateixen les persones del col·lectiu LGBTI+ en tots els àmbits. El 17 de maig és una de les diades de commemoració del col·lectiu LGTBI+ més conegudes i de ressò internacional, reconeguda per diversos estats i institucions com el Parlament Europeu o les Nacions Unides.
Té els seus orígens en una campanya internacional de 2005 que va rebre el suport de més de 24.000 persones i de les principals associacions internacionals LGBTI+. Llavors es va escollir el 17 de maig per commemorar que el mateix dia de 1990 l’Organització Mundial de la Salut va decidir eliminar l’homosexualitat de la seva classificació internacional de malalties.

Arran de l’efemèride, Lloret celebra l’acte central contra la LGTBIbòbia aquest diumenge en el Teatre. La regidora d’Igualtat, Miriam Rodríguez, fa una crida als veïns a assistir-hi.
L’acte servirà per donar veu a l’activista Tigrillo -que a més és youtuber, escriptor, periodista i redactor de televisió- i lliurar el premi Tortuga d’Or que reconeix la feina feta per part d’una persona, entitat o empresa per donar visibilitat al col·lectiu així com a la diversitat sexual i de gènere, tal i com explica Xavi Orri, de l’associació Plurals, que coorganitzen l’esdeveniment amb l’Ajuntament.
Daniel Valero ‘Tigrillo’ ho té clar: la diada s’adreça, més que mai, a les persones que no són del col·lectiu perquè la lluita “ens beneficia a tots com a societat”.
L’act, que inclourà les actuacions dels artistes de burlesque Viktor Monroe i Dito Castro, comptarà amb la lectura del manifest contra la LGTBIfòbia, a càrrec de l’alcalde Adrià Lamelas. Tot plegat arriba aquest diumenge, 19 de maig (20h) al Teatre de Lloret.