21.9 C
Blanes

Avui es reobre el passeig de Fenals, després de la reforma a causa dels temporals

Els treballs, a càrrec de la Generalitat, han costat 1,6 milions d'euros.

El passeig marítim de Fenals, tal i com ha quedat després de la reparació.
El passeig marítim de Fenals, tal i com ha quedat després de la reparació.
Adrià Lamelas

Aquest dimecres es reobre el passeig marítim de Fenals als vianants, després de la reforma a causa dels temporals de la passada primavera. Els treballs, a càrrec del departament de Territori, han costat 1,6 milions d’euros.

L’obertura, que es duu a terme avui, arriba després que aquest dimarts s’hagi fet la recepció de les obres. El que s’obre és el tram sud-oest del passeig marítim, que ha estat tancat durant uns quants mesos per motius de seguretat mentre s’executava la reparació.

Les actuacions més destacades, com la reconstrucció de 300 metres del mur de contenció i l’escullera de protecció, ja estan enllestides així com la reposició dels serveis de clavegueram i aigua. El que queda pendent són l’enllumenat i les escales d’accés a la platja de Fenals, on hi falta la sorra.

“ Voldríem que les obres haguessin acabat abans, però la feina feta garanteix que estem preparats per a nous temporals”

Adrià Lamelas

El passeig de Fenals va quedar malmès a causa dels temporals Mònica i Nelson, del passat mes de març, que van provocar l’esfondrament d’un tram de més de 100 metres, a més d’afectar els voltants i trencar cables i canonades. Tot plegat suposava un risc per a la seguretat de les persones, motiu pel qual l’Ajuntament va delimitar la zona i va prohibir el pas als vianants.

El passat mes d’abril, la Generalitat va aprovar la declaració d’emergència de l’obra, fet que va permetre encarregar la licitació i l’adjudicació dels treballs amb rapidesa. Les obres permeten, des d’aquest dimecres, tornar a gaudir del passeig marítim de Fenals en la seva totalitat, una zona de molta afluència de vianants i banyistes.

Contingut per a tu

La policia fa servir la càmera tèrmica dels drons per prevenir accidents a la nit

És una eina que permet detectar situacions de risc de manera immediata i amb una "gran precisió".

Què hem de fer si veiem foc o una columna de fum en el bosc?

Lloret de Mar es troba ara en un risc moderat d'incendi forestal, que dona "una certa tranquil·litat però sempre cal estar alerta".

Concert de festa major aquest dissabte a Lloret de Dalt

Amb el duet format per Josep Soto i Jordi Torrents, que actuaran -si el temps ho permet- a les 22h.

Lara Torres: “és un honor ser la pregonera de les festes de Can Carbó i Mas Baell”

En el seu discurs, defensarà que vida de barri és possible en aquest indret, on "la convivència és excel·lent".

El Club Marina Casinet recupera el concert de jazz previ a la pandèmia

Es duu a terme avui (22h), a davant de la seu de l'entitat, en un sopar amb socis i simpatitzants.

Darrers programes

Bon Dia Bona Hora – 7 JULIOL 2025

L'informatiu matinal

Cocodril Club – 6 Juliol 2025

La història del pop-rock amb les cançons que s’han convertit en autèntics himnes

Club Privé – 5 Juliol 2025

Les nits de dissabte gaudeix del ritme que marca Disco Privé en el seu club particular

Ràdio Box – 5 Juliol 2025

L’actualitat musical i les novetats de la setmana. Presentat per Albert Batlle.