Iniciem l’informatiu amb tot a punt, a Lloret de Mar, per a les eleccions del 14F, amb un dispositiu especial per garantir la seguretat sanitària de tots els votants. L’Ajuntament ha elaborat un protocol especial amb tot un seguit de mesures que caldrà seguir a l’hora de votar. Una de les principals diferències amb altres comicis és que es farà un control d’accés i l’aforament dins dels col·legis electorals serà limitat.
El protocol inclou un controlador d’accessos a l’entrada de cada un dels col·legis electorals amb l’objectiu d’evitar aglomeracions i un altre controlador a l’interior dels edificis per organitzar les cues i controlar el flux dels votants dins dels col·legis, per garantir el manteniment de les distàncies de seguretat i l’ús obligatori de la mascareta. A dins dels col·legis electorals hi haurà dues cues: una per a consultes i una altra per anar directament a votar.
Recordem que aquest diumenge, a Lloret, tenen dret a vot un total de 20.123 espanyols residents i 815 electors residents a l’estranger. A més, prop de 280 persones han estat convocades a la vila a formar part de les meses electorals.
Avui sabem com es presenten els comicis. Escoltem a l’alcalde de Lloret, Jaume Dulsat.
Parlem de més actes de campanya per a les eleccions del 14F que s’han fet a Lloret. En concret, de la trobada d’ahir Silvia Paneque, cap de llista per Girona del PSC, amb el sector esportiu de Lloret. Escoltem els seves declaracions.
En plana esportiva, sabem com es presenta el partit que jugarà demà el Club Hoquei Lloret a la pista del Voltregà. A més, diumenge, el Centre Excursionista de Lloret ha preparat una sortida a Tossa de Mar, que combinarà mar i muntanya.
Expliquem que les gosses Maya, Mia i Luna s’han incorporat de manera oficial a la Unitat Canina de la Policia Local de Lloret. Ha estat possible després de la signatura d’un conveni de col·laboració pels propers quatre anys entre l’Ajuntament, el cos policial i els propietaris de les gosses. Entrevistem el regidor de Seguretat Ciutadana, Jordi Sais.
Centrem la nostra atenció en la catorzena edició del Premi Joan Llaverias, de contes infantils il·lustrats, que ja ha presentat les bases. Tothom que vulgui participar, té temps de fer-ho fins al 26 de març. Ens ho explica el regidor d’Educació, Albert Ferràndez.
Finalment parlem d’un dels diversos restaurants de Lloret que s’han hagut de reinventar a causa de la pandèmia. Es tracta del Panxos, de cuina mexicana. Escoltarem les valoracions d’una de les seves membres, Bàrbara Pla.