Aquest dijous obrim el programa explicant-vos que l’Hospital de Blanes ha viscut una de les setmanes més complexes de la pandèmia, amb urgències saturades i derivació de pacients a altres centres. A principis de la setmana passada, la situació va ser crítica, amb un volum molt elevat d’ingressos. Com està passant en aquesta cinquena onada, els hospitalitzats són més joves, amb una edat mitjana d’entre 40 i 50 anys. A l’Hospital de Blanes, fins i tot, han comptat aquests dies amb un pacient intubat de tan sols 26 anys. Com que el centre no disposa d’UCI, han hagut de derivar persones en situació crítica als hospitals gironins Josep Trueta i Santa Caterina, i també a Can Ruti, a Badalona. La situació de l’Hospital de Blanes també s’ha viscut, per exemple, en el de Palamós i Figueres. I és que la cinquena onada de la Covid-19 està castigant, especialment, la Regió Sanitària de Girona. Mentre que anteriors onades els majors índexs es van registrar en hospitals com els de Campdevànol o Olot, el focus, aquesta vegada, es troba al litoral gironí, coincidint amb l’arribada del turisme i la població de segones residències. Ampliem la informació amb una entrevista amb el doctor Albert De Luis, director mèdic de la Corporació de Salut del Maresme i La Selva.
Expliquem que Lloret de Mar ha estrenat el Lloret Drone Festival, un espectacle innovador de llum amb tecnologia dron. Es tracta d’una proposta única, impulsada per l’Ajuntament de Lloret, que es durà a terme cada divendres fins al setembre, a dos quarts d’onze de la nit, a la platja gran. Avui parlem amb Fran Arnau, CEO de l’empresa organitzadora, Flock Drone Art.
A la segona part, anunciem que l’Ajuntament de Lloret treballa perquè el Cementiri Modernista sigui declarat Bé Cultural d’Interès Nacional, en la categoria de Monuments Històrics. De moment, l’equip redactor del projecte ja ha realitzat dues visites a l’equipament i, en breu, s’hi farà una altra. En sabem tots els detalls parlant amb l’arquitecte Josep Maria Fortià i el regidor de Patrimoni Cultural, Xavi Flores.
I després, entrevistem el prestigiós pianista Daniel Ligorio, que obrirà el cicle de música al paratge de Santa Cristina. Interpretarà un repertori d’autors clàssics com Piazzola, a més de Gershwin o Leonard Bernstein, autor de la banda sonora de ‘West Side Story’.