21.9 C
Blanes

Bones perspectives per a la Setmana Santa a Lloret

El fet que l'inici de la Setmana Santa sigui a l'abril, la farà més internacional.

-

Elizabeth Keegan

Les perspectives per a la Setmana Santa a Lloret són molt bones. Tot i que una Setmana Santa al març afavoreix l’inici de l’activitat a la destinació, el fet que aquest any sigui a l’abril la farà més internacional, amb esdeveniments esportius consolidats i la possibilitat de treballar en diferents mercats europeus.

Són les previsions que fa el sector turístic, amb dades presentades aquest dimarts davant d’una seixantena de professionals. Ho ha explicat Elizabeth Keegan, gerent de Lloret Turisme.

“Una Setmana Santa a l’abril té un punt més internacional, les perspectives són bones”

Elizabeth Keegan

Pel que fa a la temporada turística, en la mateixa línia que la Setmana Santa, també hi ha bones previsions, a causa del creixement exponencial que mostren les dades sobre l’Aeroport de Girona. Aquest fet suposa una oportunitat per Lloret de Mar i les reserves en hotels de la destinació, fins al moment, avancen a bon ritme.

A banda de conèixer les perspectives de Setmana Santa i la nova temporada, en la presentació d’aquest dimarts també s’han exposat les xifres turístiques del 2024 de Lloret de Mar, que mostren un nou creixement respecte de l’any 2023. A més, també hi ha un augment significatiu de nous mercats com l’irlandès.

Són xifres extretes de la plataforma d’intel·ligència turística i big data de la destinació. Com a dades rellevants destaca el creixement respecte de l’any 2023 en xifres de pernoctacions hoteleres, arribant a 5.100.000, xifra que suposa un augment del 6%.

És especialment remarcable la compensació del mercat rus i ucraïnès amb els 9 principals mercats internacionals: França, Regne Unit, Alemanya, Polònia, Bèlgica, Itàlia, Països Baixos, Irlanda i Suïssa. El mercat espanyol amb 850.000 pernoctacions hoteleres (un 17% del total), continua sent clau després del mercat francès, amb un augment del seu interès per la destinació durant els mesos de gener, febrer, març i, especialment, al maig.

Elizabeth Keegan destaca també els registres de bona satisfacció per part dels clients en hotels renovats, que han crescut en tarifa sense anar a límit de la seva ocupació.

“Tenim la capacitat de créixer en tarifa en els hotels renovats sense anar al límit de l’ocupació i aconseguint una bona satisfacció del client”

Elizabeth Keegan

Pel que fa al perfil dels viatgers, és diferent segons el mercat i el moment de la temporada. El principal interès segueix sent el producte de sol i platja, però cada vegada guanya més protagonisme el bloc d’esports, turisme actiu i natura.

Concert de festa major aquest dissabte a Lloret de Dalt

Amb el duet format per Josep Soto i Jordi Torrents, que actuaran -si el temps ho permet- a les 22h.

Lara Torres: “és un honor ser la pregonera de les festes de Can Carbó i Mas Baell”

En el seu discurs, defensarà que vida de barri és possible en aquest indret, on "la convivència és excel·lent".

El Club Marina Casinet recupera el concert de jazz previ a la pandèmia

Es duu a terme avui (22h), a davant de la seu de l'entitat, en un sopar amb socis i simpatitzants.