24.4 C
Blanes

Cal aprofitar la pandèmia per replantejar el model turístic i apostar per la sostenibilitat

És una de les conclusions del Debat 2020 que ha organitzat aquest dijous la Taula Gironina de Turisme.

Un moment del debat 'Turisme i Economia' (Taula Gironina de Turisme)
Un moment del debat 'Turisme i Economia' (Taula Gironina de Turisme)
Anna Garriga i Albert Castellanos

Ara més que mai cal apostar per un turisme sostenible. És una de les principals conclusions del tercer Debat 2020, que ha organitzat aquest dijous al matí la Taula Gironina de Turisme. Ha estat amb un format semivirtual, amb la seu a Platja d’Aro i seguiment en directe per Zoom i YouTube.

La temàtica a abordar ha estat Turisme i Economia i, tal com ha apuntat a les conclusions la degana d’Economia de la Universitat de Girona (UdG), Anna Garriga, venen temps durs per al turisme i caldrà estar-hi molt a sobre. Serà clau, en els propers anys, apostar per la sostenibilitat i el medi ambient, que és la línia que se seguirà arreu d’Europa.

“Les polítiques s’han de construir al base al coneixement de l’activitat, a com evolucionen les dades i també a les característiques pròpies del territori”

Anna Garriga

La cloenda de la jornada d’aquest dijous l’ha fet el secretari general de Turisme, Albert Castellanos, que ha remarcat que el sector fa anys que treballa unit i en la mateixa línia pel que fa al foment d’un model turístic sostenible i de qualitat.

“Cal avançar cap a un model turístic basat en la qualitat i la sostenibilitat; una sostenibilitat entesa en les seves diferents vessants, que són l’ambiental, la territorial, l’econòmica i la sociocultural”

Albert Castellanos

En la seva intervenció, Albert Castellanos ha reconegut que les mesures que ha hagut d’aplicar el Govern de la Generalitat per frenar la pandèmia han afectat de manera molt negativa al turisme; però també creu que cal aprofitar l’oportunitat que dona aquesta situació. “És imprescindible que prenguem mesures que sovint no són fàcils per afrontar i per frenar aquesta pandèmia i, a la vegada, que també prenguem mesures per mirar el futur amb optimisme i amb ambició, i sent conscients que tenim una ocasió de plantejar-nos un altre model de turisme del que hem viscut fins a dia d’avui”, ha matisat.

“Si alguna cosa ha portat aquesta pandèmia és que aquests horitzons 2030, aquests plantejaments estratègics a diversos anys vista, els hem hagut necessàriament d’accelerar”

Albert Castellanos

Per compensar, el Govern farà una aportació de més de 100 milions d’euros per ajudar els sectors econòmics més afectats per les mesures restrictives. I, a més, ha demanat a l’executiu central un Pla de rescat econòmic que tingui en compte, entre altres coses, una moratòria en el cobrament d’impostos i el pagament de la Seguretat Social.

El secretari de Turisme també ha fet una crida al sector turístic perquè presenti projectes a les subvencions del fons Next Generation; un fons que la Unió Europea va aprovar aquest estiu i que, en els propers tres anys, preveu destinar un total de 72.000 milions d’euros a l’Estat espanyol.

taula gironina turisme debat 2020 2
Un moment del debat d’avui (Taula Gironina de Turisme)

La jornada d’aquest dijous ha estat la tercera que organitza la Taula Gironina de Turisme en el marc de l’anomenat Debat 2020, que va començar al gener, però que es va haver d’aturar per la pandèmia.

El dos primers debats, que sí que es van fer quan estaven programats, van servir per analitzar l’oferta turística actual al territori i per tractar la relació del turisme amb el paisatge i el medi ambient. El d’aquest dijous s’ha centrat en l’economia i queden pendents el d’arquitectura i urbanisme a Olot, l’1 de desembre, i la cloenda, el 10 de desembre a Lloret.

Contingut per a tu

La policia fa servir la càmera tèrmica dels drons per prevenir accidents a la nit

És una eina que permet detectar situacions de risc de manera immediata i amb una "gran precisió".

Què hem de fer si veiem foc o una columna de fum en el bosc?

Lloret de Mar es troba ara en un risc moderat d'incendi forestal, que dona "una certa tranquil·litat però sempre cal estar alerta".

Concert de festa major aquest dissabte a Lloret de Dalt

Amb el duet format per Josep Soto i Jordi Torrents, que actuaran -si el temps ho permet- a les 22h.

Lara Torres: “és un honor ser la pregonera de les festes de Can Carbó i Mas Baell”

En el seu discurs, defensarà que vida de barri és possible en aquest indret, on "la convivència és excel·lent".

El Club Marina Casinet recupera el concert de jazz previ a la pandèmia

Es duu a terme avui (22h), a davant de la seu de l'entitat, en un sopar amb socis i simpatitzants.

Darrers programes

Bon Dia Bona Hora – 7 JULIOL 2025

L'informatiu matinal

Cocodril Club – 6 Juliol 2025

La història del pop-rock amb les cançons que s’han convertit en autèntics himnes

Club Privé – 5 Juliol 2025

Les nits de dissabte gaudeix del ritme que marca Disco Privé en el seu club particular

Ràdio Box – 5 Juliol 2025

L’actualitat musical i les novetats de la setmana. Presentat per Albert Batlle.