Reduir les hores de feina, tenir jornades més flexibles i dignificar la professió de l’hostaleria. Aquests són les principals conclusions de la jornada que ha organitzat l’empresa Marmirada aquest dimarts a Lloret de Mar. La finalitat era debatre, amb el sector, els problemes de mà d’obra en feines de turisme i d’hostaleria. És a dir, la falta de personal en un sector predominant a Lloret.
Damià Font, fundador de l’empresa Marmirada, exposa que la taula rodona ha comptat amb diferents empresaris de Lloret, dels hotels Anabel i Marsol, la directora del Coll i Rodès, Lluïsa Peralta, a més del president del gremi de Bars i Restaurants, així com representants del Servei d’Ocupació Municipal (SOM). Un altre aspecte que s’ha posat damunt de la taula són les dificultats que té el personal per accedir al mercat de l’habitatge, especialment si són immigrants.
La jornada, feta aquest dimarts a la Biblioteca, ha tingut un moment especial emotiu quan s’ha recordat, amb la seva presència de la família, l’empresari Santiago Ontañón, que va mort recentment.
La sessió ha comptat amb una 70a de participants. Una xifra que es valora molt positivament, tenint en compte que dilluns hi va haver l’apagada elèctrica i l’assistència no era senzilla per molts a establiments que s’estaven recuperant del tall.
La sessió va permetre conèixer també eines i solucions tecnològiques de diferents empreses, com Cafès Cornellà, que poden ajudar en el dia a dia al sector lloretenc. La IA és un dels pilars fonamentals en aquest tipus de jornades. Hi van ser presents sector privat, públic i educatiu.