27.2 C
Blanes

Catalonia Sacra visitarà l’església de Sant Romà, exemple de l’esplendor modernista

La visita guiada es farà aquest dissabte i anirà a càrrec del lloretenc Jordi Soliguer.

Església de Sant Romà
Església de Sant Romà
Dani Font

L’Església de Sant Romà ha evolucionat molt des de la seva inauguració, l’any 1522. En els seus orígens, va ser un edifici religiós d’estil gòtic. Encara queden restes del moviment al retaule que es va salvar de la crema de la Guerra Civil espanyola. Amb l’esclat arquitectònic del modernisme, a principis del segle XX, l’església va fer un salt important, en un moment d’esplendor artística.

Per conèixer i entendre aquesta evolució que ha tingut el temple, des dels seus inicis fins a l’actualitat, s’ha preparat una visita guiada per aquest dissabte, que anirà a càrrec del lloretenc Jordi Soliguer. Es farà un recorregut per conèixer tots els detalls i els elements més significatius de l’edifici.

L’esdeveniment està organitzat per l’entitat Catalonia Sacra. El seu coordinador, Dani Font, explica que “farem un recorregut per entendre com ha crescut aquesta església i com s’ha anat construint, quin sentit tenen els elements. Ens permetrà entendre millor les diferents composicions de l’església”.

L’església de Sant Romà és un dels elements més ben valorats del patrimoni cultural de la comarca de La Selva. Segons Dani Font, “hi ha poques esglésies que puguin aplicar criteris modernistes i la de Lloret és una d’elles. Als que ens agrada el patrimoni cultural d’arrel religiosa, Lloret ens fa una gràcies especial, perquè no és una cosa comuna, és un punt extraordinari”.

Catalonia Sacra, enguany, ofereix més de 50 propostes arreu de Catalunya. És una iniciativa conjunta dels deu bisbats amb seu al territori català, amb la voluntat de donar a conèixer el patrimoni de les esglésies que han passat per diferents estils artístics. Analitzen l’evolució de diversos edificis emblemàtics com ermites, parròquies, catedrals o monestirs, així com objectes litúrgics, retaules o ornaments. Ho observen a través d’estils com el pre-reomànic, el gòtic lluminós, el barroc escenogràfic i el modernisme.

L’activitat està proposada pel Bisbat de Girona. Començarà a les 11 del matí i té un preu de 5 euros. Per participar, cal inscripció prèvia. Les places, que són limitades, es poden demanar a través del correu electrònic [email protected] o bé al telèfon 693 720 202.

Contingut per a tu

La policia fa servir la càmera tèrmica dels drons per prevenir accidents a la nit

És una eina que permet detectar situacions de risc de manera immediata i amb una "gran precisió".

Què hem de fer si veiem foc o una columna de fum en el bosc?

Lloret de Mar es troba ara en un risc moderat d'incendi forestal, que dona "una certa tranquil·litat però sempre cal estar alerta".

Concert de festa major aquest dissabte a Lloret de Dalt

Amb el duet format per Josep Soto i Jordi Torrents, que actuaran -si el temps ho permet- a les 22h.

Lara Torres: “és un honor ser la pregonera de les festes de Can Carbó i Mas Baell”

En el seu discurs, defensarà que vida de barri és possible en aquest indret, on "la convivència és excel·lent".

El Club Marina Casinet recupera el concert de jazz previ a la pandèmia

Es duu a terme avui (22h), a davant de la seu de l'entitat, en un sopar amb socis i simpatitzants.

Darrers programes

Bon Dia Bona Hora – 7 JULIOL 2025

L'informatiu matinal

Cocodril Club – 6 Juliol 2025

La història del pop-rock amb les cançons que s’han convertit en autèntics himnes

Club Privé – 5 Juliol 2025

Les nits de dissabte gaudeix del ritme que marca Disco Privé en el seu club particular

Ràdio Box – 5 Juliol 2025

L’actualitat musical i les novetats de la setmana. Presentat per Albert Batlle.