Aquest dijous, 30 de gener, és el Dia Escolar de la No-violència i la Pau i diversos centres educatius de la vila se sumen a la celebració amb diverses activitats. D’aquesta manera, els infants treballaran i reflexionaran al voltant del concepte de la pau, a través de jocs, debats, música i resolució de conflictes.
Donem pas a diferents escoles de Lloret que participen en aquesta jornada. Un d’aquests centres és l’escola Pompeu Fabra, que ha preparat activitats per cadascun dels cicles. Els més petits faran dibuixos i contes, mentre que els més grans afrontaran un joc de rol amb conflictes i diferents solucions.
“Treballem diferents activitats relacionades amb la pau dins del nostre projecte de convivència”
representants de l’escola Pompeu Fabra
Seguim amb l’escola Àngels Alemany. Al matí, faran activitats relacionades amb la pau a dins de l’aula, mentre que a la tarda sortiran al pati per fer lectura de poemes i escoltar i ballar cançons relacionades amb la pau. Ho explica David Asencio, tècnic d’integració social i membre de la comissió de festes.
“A la tarda, farem lectures de poemes relacionats amb la pau”
David Asencio
Per la seva part, l’escola Esteve Carles ha parlat durant aquests dies sobre el concepte de la pau i els alumnes han creat una medalla que portaran penjada aquest dijous amb paraules relacionades amb la temàtica. A més, dibuixaran al pati el signe de la pau i cantaran cançons. Ho ha destacat la docent Monica Arnau, de la comissió de festes.
“Al pati, dibuixarem el signe de la pau”
Monica Arnau
Seguim amb l’escola Immaculada Concepció, que ha fet un gran mural i ha omplert les finestres de siluetes de mans amb la paraula “pau”. A més, han dut a terme diferents activitats per reflexionar. Ho ha explicat Adolf Nierga, de l’equip directiu.
“Hem fet un gran mural en forma de colom que presidirà els actes”
Adolf Nierga
Des de l’Institut Escola han plantejat una activitat en què hi participaran tots els alumnes i que estarà dinamitzada pels estudiants de secundària. Es tractarà de detectar els conflictes que sorgeixen a l’hora del pati i quines son les solucions, tal com ha assenyalat Aleix Serra, director del centre.
“Treballarem la resolució de conflictes al pati”
Aleix Serra
I des de l’Institut Coll i Rodés, Esther Gómez, cap d’estudis, ha explicat que han guarnit l’entrada del centre i una presentació que es projectarà al llarg de tot el dia en un panell digital.
“comptarem amb una presentació digital que es projectarà al llarg de tot el dia”
Esther Gómez
El Dia Escolar de la No-violència i la Pau està dedicat a que els centres educatius fomentin la defensa de la pau i la bona entesa entre les persones.