Inscripcions obertes per a una jornada que prepara l’empresa Marmirada la setmana que ve a Lloret de Mar. Es farà el proper dimarts, 29 d’abril, amb dos objectius clars: exposar solucions d’innovació i tecnologia a les empreses de turisme de la destinació i debatre els problemes que té el sector per disposar de personal qualificat.
Damià Font, fundador de l’empresa Marmirada, explica que “un dels reptes és la captació de talent, ho tractarem en una taula rodona amb empresaris, el SOM i l’institut Coll i Rodès”.

En aquesta jornada hi haurà present el sector privat, el sector públic i també l’escola d’hostaleria, que forma futurs professionals. En aquest sentit, Enric Dotras, president del gremi d’hostaleria de Lloret, reconeix que la demanda és elevada però que cal fer “atractiva aquest tipus de feina de cara als joves”.
La jornada, prevista a la Biblioteca, servirà per presentar solucions basades en la IA per facilitar el dia a dia de les empreses del turisme. Com per exemple preveure el consum de cafè o personalitzar el gust en funció del client, o saber com serà la temporada a Lloret depenent del mercat d’origen.
La trobada del proper dimarts (de 10 a 13h) compta amb la col·laboració de l’Ajuntament de Lloret, Lloret Turisme, el Gremi d’Hotelers i la Mesa Empresarial de Turisme. A més es farà un merescut reconeixement a Santiago Ontañón, tot un referent del sector, qui ha mort el passat Diumenge de Pasqua.
Les inscripcions estan obertes i de moment compten amb 45 inscrits, entre ells, el Banc de Sabadell. Consulta el programa aquí.