La Policia Nacional ha detingut tres persones -dues a Lloret de Mar i l’altra a Girona- acusades d’haver defraudat, mitjançant estafes, una quantitat superior a 14.000 euros a vuit víctimes de diverses parts d’Espanya com Jaén, Ferrol, Madrid o Tenerife. En les detencions de Lloret de Mar, una de les autores recollia els diners procedents d’aquestes estafes tan bon punt era ingressat en el seu compte bancari, transferint una part a un altre dels detinguts, segons un comunicat de la policia.
Després de les investigacions per part de l’esmentat grup, els agents van poder observar que qui recepcionava els diners estava implicat en altres fets delictius de la mateixa naturalesa, els quals encara no havien estat resolts.
Els autors utilitzaven diversos mètodes, com l’anomenat “fill en problemes”, en el qual es feien passar per algun familiar de les víctimes sol·licitant de manera urgent quantitats de diners superiors als 1.000 euros que procedien a retirar de manera immediata i es feia impossible recuperar-los.
Pel que fa al detingut a la localitat de Girona, aquest aconseguia obtenir targetes bancàries “clonades” de les víctimes, les quals hauria fet servir per realitzar extraccions monetàries en caixers de la localitat. Si bé aquestes s’haurien produït a principis d’any, no ha estat fins ara quan un dels agents que estava fora de servei l’ha pogut detenir.