El cineclub Adler projectarà aquest dijous ‘Costa Brava, Líban‘, un drama familiar presentat als festivals de Toronto, Sevilla, Londres i al D’A de Barcelona. És el primer llargmetratge de la directora i també actriu Mounia Akl, que retrata situacions conflictives sense caure en el drama.
L’argument se centra en una família, que escapa de la contaminació de Beirut i busca refugi en una casa a la muntanya. Però aquest oasi es veu amenaçat per les obres d’un abocador molt proper i també per les esquerdes que s’obren en el si de la família.
Joan Moret, president del cineclub, assenyala que “en aquest drama familiar ressona la història de tot un país, tot i que aquesta història podria passar en qualsevol lloc”. Afegeix que la directora libanesa Mounia Akl va ser “una de les supervivents de l’explosió al port de Beirut del 2020, les runes del qual obren el film”.
El guió de ‘Costa Brava, Líban’ és de la mateixa directora i de la catalana Clara Roquet.
La sessió, que arriba aquest dijous (20:30h) al Teatre de Lloret, forma part de la FilmoXarxa per tal de potenciar i difondre el cinema català i europeu, incrementar l’oferta cinematogràfica en llengua catalana a les pantalles del país i fomentar la cultura cinematogràfica entre la ciutadania.