El comerç i la restauració de Lloret de Mar se sumaran aquest cap de setmana a una campanya que reinvindica la importància del sector i es desvincula del Black Friday amb la vista posada a les compres de Nadal. La iniciativa, que porta per nom ‘Escolta el batec del teu comerç’, compta amb més de 3.800 establiments del territori gironí adherits.
La campanya s’ha presentat aquest dilluns a Lloret, d’on va sorgir la proposta 4 anys enrere. Salvador Giraut, president de PIMEC Comerç de Girona, assenyala que “volem posar en valor el comerç urbà dels pobles i ciutats, que batega i dona vida”.
La campanya es traduirà en diferents accions per part de les botigues i locals de cara als seus clients. Cristina Aymerich, regidora de Comerç, explica que “a diferència dels grans establiments, aquests locals ofereixen atenció personalitzada, coneixement i connexió amb barris i veïns”.
Des del sector, s’anima els veïns a fer les compres de Nadal a Lloret, on hi ha “varietat i singularitat d’establiments”, segons Tico Alsina, de l’associació de comerciants. L’alcalde de Lloret, Adrià Lamelas, assenyala que aquest tipus d’accions permeten donar vida al comerç i afavorir que estigui “obert durant tot l’any”.
La campanya se celebra a tot Catalunya i s’hi han adherit més de 19.000 establiments. Les associacions adherides, com la de Lloret, participaran en la campanya decorant els establiments amb la imatge gràfica de la iniciativa i fent difusió dels valors de la proximitat a través de les xarxes socials.
A més, s’han plantejat tot tipus d’accions als comerços com el repartiment d’obsequis, vals de compra, sortejos, decoració o tematitzacions especials. Aquestes accions estan previstes pels dies 1, 2 i 3 de desembre, tot i que a campanya s’allargarà durant tot el mes per aprofitar l’època de les compres nadalenques.