25.3 C
Blanes

El paper dels periodistes i mitjans de comunicació en situacions de crisi

Serà el tema de la 2a Nit de la Comunicació de la Selva, prevista el proper 22 de maig a Lloret de Mar.

La cobertura de l'equip À Punt en la dana de València.
La cobertura de l'equip À Punt en la dana de València.
Fede Guich

La gran apagada de fa poques setmanes, la Dana, la covid, la sequera o el temporal Glòria. Són situacions de crisi que tots hem viscut i en les quals els periodistes i mitjans de comunicació hi tenen “un paper fonamental”. Especialment les ràdios, en moments com el tall de llum generalitzat que va deixar la societat a les fosques.

Aquest serà el tema que es tractarà en la Nit de la Comunicació de la Selva, que tindrà lloc el proper 22 de maig a Lloret de Mar. Presentada aquest dijous a Girona, la vetllada començarà amb una ponència a càrrec de Patrícia Plaja, la màxima responsable de comunicació i xarxes socials dels Mossos d’Esquadra durant 13 anys, inclosos els atemptats del 2017, una tasca per la qual va ser premiada. La Nit de la Comunicació comptarà també amb una taula rodona amb la participació de  Marc Homedes, Dani Duch, Miquel Curanta, Glòria Ametller, Josep Lluís Pouy i Jaime Serra Palou.

presentacio nit comunicacio selva a Girona
La presentació de la Nit de la Comunicació de La Selva ha tingut lloc aquest dijous al Col·legi de Periodistes de Girona.

El segon tinent d’alcalde de l’Ajuntament de Lloret, Frederic Guich, es mostra molt satisfet que la vetllada es faci a la vila, que “capitalitza les notícies de les comarques de Girona” i posa de relleu la feina dels periodistes que “en temps d’ingerència professional, feu arribar la informació a la ciutadania”.

La Nit de la Comunicació de la Selva arriba enguany a la 2a edició (la primera va anar sobre la IA), amb més de 100 periodistes de moment inscrits. La iniciativa està organitzada per un grup de professionals amb el Col·legi de Periodistes de Catalunya, amb el suport de la Diputació de Girona i la col·laboració de l’Ajuntament de Lloret de Mar.

Contingut per a tu

La policia fa servir la càmera tèrmica dels drons per prevenir accidents a la nit

És una eina que permet detectar situacions de risc de manera immediata i amb una "gran precisió".

Què hem de fer si veiem foc o una columna de fum en el bosc?

Lloret de Mar es troba ara en un risc moderat d'incendi forestal, que dona "una certa tranquil·litat però sempre cal estar alerta".

Concert de festa major aquest dissabte a Lloret de Dalt

Amb el duet format per Josep Soto i Jordi Torrents, que actuaran -si el temps ho permet- a les 22h.

Lara Torres: “és un honor ser la pregonera de les festes de Can Carbó i Mas Baell”

En el seu discurs, defensarà que vida de barri és possible en aquest indret, on "la convivència és excel·lent".

El Club Marina Casinet recupera el concert de jazz previ a la pandèmia

Es duu a terme avui (22h), a davant de la seu de l'entitat, en un sopar amb socis i simpatitzants.

Darrers programes

Bon Dia Bona Hora – 7 JULIOL 2025

L'informatiu matinal

Cocodril Club – 6 Juliol 2025

La història del pop-rock amb les cançons que s’han convertit en autèntics himnes

Club Privé – 5 Juliol 2025

Les nits de dissabte gaudeix del ritme que marca Disco Privé en el seu club particular

Ràdio Box – 5 Juliol 2025

L’actualitat musical i les novetats de la setmana. Presentat per Albert Batlle.