El Síndic del Ciutadà ha rebut queixes sobre el carri bici, sobre els problemes de soroll i manca de control sobre els Habitatges d’Ús Turístic (HUTs) i que falten policies al carrer. Això recull l’informe que ha presentat David Tejero en el ple d’aquest dilluns, sobre les actuacions realitzades al 2024.
El Síndic afegeix que al llarg de l’any passat també ha rebut queixes sobre contaminació acústica i ha posat com a exemple la plaça Pere Torrent, o bé la manca de manteniment i de transport públic fins a les urbanitzacions. Pel que fa a l’Ajuntament, els ciutadans es queixes de dues coses: que tarda en respondre i que a causa de la barrera tecnològica hi ha veïns que tenen problemes d’accés.
David Tejero ha atès 600 ciutadans al 2024. D’aquestes atencions, 483 han estat consultes i les 117 restants, queixes. Considera que “aquesta xifra demostra l’interès dels veïns en millorar els serveis públics”.
Moltes de les queixes tenen a veure amb l’atenció a les persones, la policia, els sorolls o la neteja. Per l’origen de qui les presenta, la majoria són de veïns del Nucli Antic i en menys mesura de Fenals, Rieral i Molí. Més de la meitat s’han resolt a través de la mediació. Del total de les 117 queixes, 91 han quedat resoltes (78%).

En el ple d’aquest dilluns, el Síndic ha estat acompanyat d’altres figures del territori i per Joaquim Teixidor, el Síndic del Ciutadà anterior de Lloret de Mar.
La figura del Síndic del Ciutadà té per objectiu vetllar perquè l’administració respecti els drets dels ciutadans. No rep instruccions de cap autoritat i compleix les seves funcions amb autonomia i segons el seu criteri. A Lloret, el càrrec l’ostenta David Tejero des de finals del 2022. El despatx del Síndic està ubicat al segon pis de l’Antic Sindicat al carrer Sant Pere. Per contactar-hi, es pot enviar un correu a [email protected] o trucar al telèfon 972 36 18 36. És un servei gratuït i confidencial.
Davant de l’informe presentat, Carlos Costa (PSC) respon que “ens hi posem a treballar per millorar” mentre que Fede Guich (‘comuns’) afirma que els HUTS il·legals són una “oferta deslleial al sector i una molèstia pels veïns, i que espero tenir resultats a finals d’any” pel que fa als inspectors que fan controls i la nova eina de la Generalitat.
En el ple d’aquest dilluns, ERC ha presentat una moció urgent per saber si es vol tancar el passeig marítim de Lloret de Mar donat que l’Ajuntament ha comprat unes pilones i demanar que es pregunti a la ciutadania al respecte, la qual finalment no s’ha aprovat. Albert Ferrández (ERC) considera que els tràmits “s’han fet amb opacitat” i que cal donar alternatives a la mobilitat. Aquesta petició és la que també fan Jordi Martínez (Junts) i Albert Robert (Tots), que reclamen “saber què en pensa Lloret, tant els gremis com els veïns, al respecte”.
Mentre que Lara Torres (Sumem) ha votat en contra de la moció (i això ha servit per desestimar-la) perquè “aquest procés participatiu ja s’havia fet en el mandat anterior i ja hi ha en marxa altres tipus de processos a Lloret”.
En la recta final del ple, Junts ha demanat que es posi fi a la presumpta venda de drogues en punts com la plaça del Doctor Adler. Afirma que els veïns estan “espantats”.