El Lloret Espai Off proposa una experiència immersiva per aquest dimarts. L’espectacle es titula Iaia i es podrà veure a l’escenari del Teatre.
Es tracta d’un muntatge de la companyia Mambo Project que ofereix els testimonis reals de diferents iaies captades per videotrucada. L’objectiu és donar veu a un col·lectiu sovint oblidat i silenciat, per apropar-lo al jovent d’avui en dia.
Un testimoni, però, que es dona amb un format original, a través de tres intèrprets que reprodueixen exactament el que van explicar les iaies entrevistades. Un dels directors i actors de l’espectacle, Jordi Font, explica que utilitzen una tècnica documental anomenada verbatim.
“Els intèrprets portem un auricular i escoltem directament el testimoni que es va gravar i diem perfectament el que diu el testimoni, amb els seus deixos, les seves pauses, els seus tempos…”
Jordi Font
Per a Jordi Font és molt interessant donar veu a les iaies, que fan un repàs de les seves vides, des que anaven a l’escola fins a l’actualitat.
“El més important són les iaies, perquè t’expliquen les coses sense amagar res i tot és més genuí, amb molt d’humor, molta realitat i molta emoció”
Jordi Font
L’obra Iaia està programada per demà dimarts, a les vuit del vespre, i les entrades valen 12 euros.