El Gremi d’Hotelers de Lloret mantindrà la dessaladora portàtil al municipi, malgrat que s’hagin relaxat les mesures per la sequera. I és que a Lloret de Mar, com a municipi que pertany al sistema Ter – Llobregat, aixecarà la fase d’emergència i tornarà a l’anomenada fase d’excepcionalitat, cosa que es preveu que passi en uns dies, quan estigui publicat.
Aquesta nova situació, afavorida per les pluges dels últims dies, ha permès relaxar una mica algunes mesures, com ara la que afecta les piscines, que es podran reomplir, sense necessitat que estiguin declarades com a refugi climàtic. No obstant això, el president del Gremi d’Hotelers de Lloret, Enric Dotras, assenyala que cal ser prudents, perquè, a més, la situació pot tornar a empitjorar.
“Tenim molt clar que s’ha de mantenir, que, com sempre hem dit, és un avantatge competitiu per Lloret de Mar i una garantia per tota la població de Lloret de Mar”
Enric Dotras
De fet, els hotelers de Lloret fa temps que apliquen mesures d’estalvi, que han accelerat amb la situació de sequera. En aquest sentit, Enric Dotras ha puntualitzat que les mantindran totes.
“Mantindrem totes les alertes de consums com si no haguéssim canviat d’estat, seguint fent tots els esforços que ja fèiem, però que s’havien impulsat aquests últims temps”
Enric Dotras
La dessaladora mòbil està previst que arribi a Lloret al juny.
Malgrat la fase d’excepcionalitat, cal tenir clar que no es poden omplir de zero les piscines privades d’ús individual o unifamiliar; com diem, només es poden reomplir, sempre que tinguin sistema de recirculació d’aigua i amb la quantitat d’aigua indispensable per garantir les condicions sanitàries.
Amb els embassaments una mica més plens, a més, els sis milions de persones que viuen a la majoria de les comarques de Girona i Barcelona podran utilitzar 230 litres cada dia, en comptes dels 200 de la situació d’emergència.