El paper dels intermediaris, com tour-operadors i agències de viatges, i el finançament dels municipis turístics. Són dos aspectes que l'alcalde de Lloret de Mar, Xavier Crespo, va trobar a faltar en el congrés celebrat ahir a la vila. Segons Xavier Crespo, el món del turisme es troba en un moment de canvi, en què el futur passa per la promoció i per la innovació per a captar clientela.
Però, tal i com destaca l'alcalde, no podem oblidar el paper dels intermediaris. “Sembla que no se’n vulgui parlar” diu Crespo, que afegeix que “ara internet va bé, amb els vols de baix cost, però no oblidem que els altres tenien, tenen i tindran un pes important”.
De cara a la trobada turística que es durà a terme el novembre a Tarragona, Xavier Crespo creu que s'haurà de debatre el paper dels intermediaris i el sempre reclamat finançament per a les destinacions que viuen dels visitants.
Pel que fa al congrés d'ahir, l'alcalde conclou que, en referència a la crisi econòmica, “vénen temps difícils, que no repercutiran tant en el turisme si treballem, innovem i tenim motius per captar clients”.
Segons Xavier Crespo, els empresaris reunits ahir a Lloret van constatar que l'estiu ha anat “bé” a nivell d'ocupació, però veuen el futur amb “certa incertesa”. Afegeix que una de les vies per afrontar-lo amb el màxim de garanties és innovar en la promoció amb l'objectiu de captar nous visitants.
En aquest sentit, l'alcalde de la vila espera que es faci realitat l'Agència Catalana de Turisme, un ens públic i privat que s'encarregarà de promocionar les marques Catalunya, Costa Brava o Lloret de Mar, entre altres.