23.3 C
Blanes

Fermí Reixach: “siguem forts, lluitem, perquè la cultura és la identitat d’un poble”

El discurs del 40è pregoner de Sant Romà és un crit aferrissat a defensar la identitat cultural.

Una crida a defensar la cultura, com a signe identitari únic del poble. Aquest ha estat el principal missatge del pregó amb què l’actor Fermí Reixach ha inaugurat, aquest dijous, la festa major de Sant Romà. En concret, ha fet la reflexió següent adreçada als lloretencs: “Siguem forts, lluitem, perquè la cultura és la identitat d’un poble, i aquesta identitat cultural és unica, ningú no ens la pot robar“.

Durant el seu discurs, Reixach ha recordat els seus inicis com a actor, quan tenia 12 anys, amb els Pastorets, així com la seva vinculació amb Lloret, on va nèixer 71 anys enrere, i el mar (on es banya cada dia), que defineix com “la meva constant vital”.

Que en Fermí Reixach és un ferm defensor de Lloret, també ho ha destacat l’alcalde. Jaume Dulsat no ha dubtat a qualificar-lo de “l’ambaixador cultural més gran que ha tingut la història de Lloret, un lloretenc orgullós de ser-ho”.

Abans que parlés el pregoner i l’alcalde, Albert Robert, com a regidor de Cultura, ha volgut subratllar els valors de la festa major de Sant Romà. Ha afirmat que és una “cita esperada en el calendari, una ocasió especial juntament amb Santa Cristina“. Robert ha conclòs que “la nostra és una festa singular, rica i de plena vigència“.

En acabar el pregó, l’alcalde li ha lliurat la Dona Marinera a Fermí Reixach, com a màxim distintiu de Lloret, en aquest cas al 40è pregoner de Sant Romà.

Contingut per a tu

La policia fa servir la càmera tèrmica dels drons per prevenir accidents a la nit

És una eina que permet detectar situacions de risc de manera immediata i amb una "gran precisió".

Què hem de fer si veiem foc o una columna de fum en el bosc?

Lloret de Mar es troba ara en un risc moderat d'incendi forestal, que dona "una certa tranquil·litat però sempre cal estar alerta".

Concert de festa major aquest dissabte a Lloret de Dalt

Amb el duet format per Josep Soto i Jordi Torrents, que actuaran -si el temps ho permet- a les 22h.

Lara Torres: “és un honor ser la pregonera de les festes de Can Carbó i Mas Baell”

En el seu discurs, defensarà que vida de barri és possible en aquest indret, on "la convivència és excel·lent".

El Club Marina Casinet recupera el concert de jazz previ a la pandèmia

Es duu a terme avui (22h), a davant de la seu de l'entitat, en un sopar amb socis i simpatitzants.

Darrers programes

Bon Dia Bona Hora – 7 JULIOL 2025

L'informatiu matinal

Cocodril Club – 6 Juliol 2025

La història del pop-rock amb les cançons que s’han convertit en autèntics himnes

Club Privé – 5 Juliol 2025

Les nits de dissabte gaudeix del ritme que marca Disco Privé en el seu club particular

Ràdio Box – 5 Juliol 2025

L’actualitat musical i les novetats de la setmana. Presentat per Albert Batlle.