El Club de Futbol Lloret ha estat un dels equips protagonistes de la 21a edició del MIC de futbol, un dels tornejos internacionals de base més prestigiosos del món. L’equip juvenil de l’entitat lloretenca va aconseguir arribar a la final, en què va caure per 1-0 davant del Barça.
L’actuació del conjunt lloretenc va ser molt destacada. Es va classificar com a primer de grup, sense perdre cap partit. Després, en les rondes eliminatòries de la fase final, es va desfer de tres equips de la Comunitat Valenciana, dos d’ells equips de base de clubs de primera divisió: el Villarreal i el Valencia. En la final, el Barça es va imposar amb un solitari gol en el segon temps.
El president del Club Futbol Lloret, Eduard Coloma, remarca que ha estat una actuació espectacular del Juvenil i assegura que des de l’entitat estan molt orgullosos.
“Anàvem al MIC de tràmit, però en cap moment teníem l’objectiu d’arribar aquí, ni ens ho vam pensar, i la veritat que estem molt orgullosos no, el següent!”
Eduard Coloma
Per a Eduard Coloma, aquesta bona actuació serà una bona dosi d’adrenalina per afrontar el tram final de la temporada, en què el Juvenil Preferent va primer a la seva lliga, amb moltes opcions de pujar a divisió Nacional.
Pel que fa al MIC de futbol, que també ha comptat amb la presència de la Juve Lloret, ha registrat xifres rècord, amb 360 equips de 34 països, amb un total de 7.000 participants entre jugadors i entrenadors. A més, cal destacar la gran afluència de públic, segons un dels directors del torneig, Juanjo Rovira.
“Hi ha un fet molt destacable, que és l’afluència de públic a tots els estadis, sobretot a partir de divendres amb les fases finals i coincidint amb els dies de festa”
Juanjo Rovira
A banda d’un alt nivell de futbol base, el MIC també deixa estampes de fair play per emmarcar, com ara la del conjunt Promoesport Étoiles du Mandé de Mali, que, en el partit de la final de la categoria Sub18, es va marcar un gol en pròpia porta expressament, després d’haver marcat aprofitant la lesió d’un rival.
Un cop acabada aquesta edició, els organitzadors ja han començat a rebre inscripcions per al 2024.