Jordi Orobitg és el número 4 a la llista gironina d’ERC a les eleccions al Parlament de Catalunya del proper 12 de maig. Una llista que encapçala Laia Cañigueral.
El lloretenc ha estat el portaveu d’ERC a l’Ajuntament de Lloret de Mar i regidor de govern en diferents mandats; vicepresident del Consell Comarcal de la Selva; i diputat al Parlament de Catalunya les darreres legislatures. A l’última, a més, ha estat el portaveu adjunt del grup parlamentari d’Esquerra, així com el president de la comissió de Justícia del Parlament.
Ara, està content de tornar a formar part de la llista republicana i afronta els comicis amb esperança, però també amb preocupació.
“Tant jo com la resta de diputats de Lloret, sempre, quan en tenim la possibilitat, parlem bé del nostre municipi que de vegades, massa vegades, l’hem de defensar”
Jordi Orobitg
A la ciutadania, li demana “responsabilitat” a l’hora de dipositar el seu vot. Pel que fa a les crítiques sobre la gran quantitat de vegades que s’han convocat eleccions els últims anys, assenyala que el govern de Pere Aragonès ha mantingut l’estabilitat durant gairebé tres anys, la qual cosa creu que s’ha de valorar de manera positiva, i culpa l’oposició d’haver hagut de convocar eleccions. “He llegit per xarxes algú que es queixava que es votava molt, doncs per mi es vota massa poc i probablement dels darrers 12 anys és la convocatòria més tardana, perquè hem estat gairebé tres anys abans no s’han convocat unes eleccions, el que és una prova d’estabilitat del govern d’en Pere Aragonès i d’ERC i que s’ha forçat, precisament, perquè l’oposició no ha volgut acordar uns pressupostos”, ha comentat.
“Probablement, dels darrers 12 anys és la convocatòria més tardana, perquè hem estat gairebé tres anys abans no s’han convocat unes eleccions, el que és una prova d’estabilitat del govern”
Jordi Orobitg
Jordi Orobitg no és l’únic lloretenc que va a les llistes electorals. L’exregidora Stella Gonzalez va de número 14 amb Comuns Sumar.
De cara al 12M, les seus electorals a Lloret tornen a les escoles, com s’havia fet abans de la pandèmia. Per tant, les 31 meses se situaran a les escoles Esteve Carles, Pere Torrent i Pompeu Fabra, a més de la Casa de la Cultura. A Lloret de Mar, el nombre de gent cridada a les urnes és de 20.871 persones, entre els espanyols residents al municipi i els absents que viuen a l’estranger.
Les eleccions catalanes del 12 de maig seran un mes abans de les europees, previstes per al 9 de juny. Llavors, el cens d’electors és una mica més elevat, ja que poden votar els estrangers residents a Lloret. Al nostre municipi, en aquest cas hi ha cridades a votar 22.664 persones, entre espanyols i estrangers.
La consulta del cens via web està disponible fins dilluns vinent, 29 d’abril.