A partir d’aquesta mitjanit s’eliminen els peatges de l’autopista C-32, al Maresme, i del tram nord de l’AP-7, entre la Jonquera i Vila-seca. Una notícia que Lloret de Mar rep amb els braços oberts.

L’alcalde, Jaume Dulsat, argumenta que l’amortització d’aquestes dues vies ràpides a la concessionària ja està pagada des de fa anys pels usuaris.
“Ho considerem una molt bona notícia. De fet, aquestes vies ràpides, en aquest cas l’AP-7 i la C-32, han estat llargament amortitzades per la concessionària durant tots aquests anys”
Jaume Dulsat
De fet, aquest setembre deixaran de tenir barreres un total de 556 quilòmetres d’autopista a Catalunya, ja que acaben les concessions d’Abertis a les autopistes que hem comentat, però també a l’AP-2, de Saragossa al Penedès i a la C-33, entre Barcelona i Montmeló.
A Catalunya hi ha, en total, 1.719 quilòmetres de vies d’altes prestacions, entre autopistes, autovies i carreteres desdoblades. Fins a aquesta mitjanit, un 60% són de pagament, ja sigui a través d’un peatge explícit o un d’un peatge a l’ombra, que és el pagament que fa el govern a una empresa privada que gestiona una infraestructura.
Ara, amb l’aixecament d’aquests peatges, a Catalunya només quedaran un 30% de quilòmetres de vies d’altes prestacions que mantinguin el peatge. En 120 quilòmetres hi haurà un peatge explícit, a la C-16 i a la C-32 sud, mentre que en 345 quilòmetres hi haurà un peatge a l’ombra.
Això beneficiarà tant els turistes que visitin al municipi com als veïns que es desplacin a altres poblacions. Tot i així, l’alcalde matisa que el manteniment d’aquestes vies d’altes prestacions s’haurà de finançar d’una manera o altra.
“Es deixaran de pagar de manera directa, però es pagarà mitjançant una altra modalitat: que la Generalitat assumeixi el manteniment directament o amb l’eurovinyeta”
Jaume Dulsat
Pel que fa al projecte de prolongació de la C-32 fins a Lloret de Mar, l’alcalde matisa que la fi de la concessió amb Abertis no afecta per res. En aquest sentit, recorda que la Generalitat ha assegurat sempre que s’encarregarà directament del projecte, el qual considera important.
“La Generalitat sempre ha afirmat que l’ampliació de la C-32 seria una inversió pròpia i es cobrirà amb el pressupost ordinari d’inversió”
Jaume Dulsat
Segons Jaume Dulsat, ara mateix s’ha de tornar a presentar el projecte mediambiental, que demostra que l’ampliació de l’autopista fins a Lloret és la solució més sostenible.