28.1 C
Blanes

La Colla de Bastoners de Blanes es presenta a Lloret, amb motiu de la Diada

El grup, creat fa pocs mesos, farà una breu exhibició en els actes d'aquest 11 de setembre.

Una actuació de la Colla de Bastoners (Esbart Joaquim Ruyra)
Una actuació de la Colla de Bastoners (Esbart Joaquim Ruyra)
Cristina Bitlloch

La Colla de Bastoners de Blanes es presentarà a Lloret de Mar, en el marc de la celebració de la Diada Nacional de Catalunya, aquest dimecres, 11 de setembre.

Es tracta d’una agrupació de nova creació, que forma part de l’esbart Joaquim Ruyra. Una de les responsables, Cristina Bitlloch, explica que els fa molta il·lusió poder actuar a Lloret, ja que l’antiga colla hi actuava sovint.

“Vam parlar amb membres de l’antic grup de bastoners de Blanes i una de les coses que ens van explicar va ser que als estius venien a Lloret a ballar i amb els diners que recollien se n’anaven a sopar”

Cristina Bitlloch

Els actuals membres de l’esbart blanenc, mentre preparaven la celebració del 60è aniversari, fa un parell d’anys, van descobrir que antigament hi havia hagut una colla de bastoners al municipi, que havia desaparegut amb la creació de l’esbart. Així que van decidir que era de justícia refundar aquella colla.

Cristina Bitlloch, que anima a totes les persones interessades a formar part de la colla.

“Són uns balls de bastons molt particulars, ho tan enèrgics com els del Penedès, sinó com els que es ballen a l’Alt Maresme; i hem preparat un ball d’entrada i tres balls més”  

Cristina Bitlloch

L’exhibició de la Colla de Bastoners de Blanes a Lloret serà aquest dimecres, cap a les 11.45 hores a la Plaça de la Vila, en els actes de celebració de la Diada Nacional de Catalunya.

Contingut per a tu

La policia fa servir la càmera tèrmica dels drons per prevenir accidents a la nit

És una eina que permet detectar situacions de risc de manera immediata i amb una "gran precisió".

Què hem de fer si veiem foc o una columna de fum en el bosc?

Lloret de Mar es troba ara en un risc moderat d'incendi forestal, que dona "una certa tranquil·litat però sempre cal estar alerta".

Concert de festa major aquest dissabte a Lloret de Dalt

Amb el duet format per Josep Soto i Jordi Torrents, que actuaran -si el temps ho permet- a les 22h.

Lara Torres: “és un honor ser la pregonera de les festes de Can Carbó i Mas Baell”

En el seu discurs, defensarà que vida de barri és possible en aquest indret, on "la convivència és excel·lent".

El Club Marina Casinet recupera el concert de jazz previ a la pandèmia

Es duu a terme avui (22h), a davant de la seu de l'entitat, en un sopar amb socis i simpatitzants.

Darrers programes

Bon Dia Bona Hora – 7 JULIOL 2025

L'informatiu matinal

Cocodril Club – 6 Juliol 2025

La història del pop-rock amb les cançons que s’han convertit en autèntics himnes

Club Privé – 5 Juliol 2025

Les nits de dissabte gaudeix del ritme que marca Disco Privé en el seu club particular

Ràdio Box – 5 Juliol 2025

L’actualitat musical i les novetats de la setmana. Presentat per Albert Batlle.