Aquest dilluns, ha arribat el primer eclipsi solar de l’any: no s’ha pogut veure Catalunya, però sí a l’Amèrica del Nord. I s’ha pogut seguir en directe a través de les xarxes socials.
A casa nostra caldrà esperar fins al 2025 per veure un eclipsi solar parcial, i fins al 2026 per veure’n un de gairebé total, tal i com explica el nostre col·laborador i meteoròleg Xavi Segura.
El pròxim eclipsi solar visible des de Catalunya serà el 29 de març del 2025. Serà un eclipsi parcial de Sol, amb una ocultació del 13%. El 26 d’agost del 2026 veurem un eclipsi solar amb una ocultació de gairebé el 100%. Abans, però, veurem dos eclipsis parcials de Lluna: el 18 de setembre d’enguany i el 14 de març del 2025.